Record Details

"Advertising graphic design" as integrated educational discipline in the system of higher artistic education of Ukraine

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title "Advertising graphic design" as integrated educational discipline in the system of higher artistic education of Ukraine
«Дизайн рекламы» как интегрированная учебная дисциплина в системе высшего художественного образования Украины.
"Дизайн реклами" як інтегрована навчальна дисципліна у системі вищої мистецької освіти України
 
Creator Prishchenko, S. V.; National Academy of Culture and Arts of Ukraine
Antonovych, E. A.; National Academy of Culture and Arts of Ukraine
 
Subject Ad Graphic Design; conceptual approach; integrated educational discipline; base components of the professionalism.
7:74.01
Дизайн рекламы; концептуальный подход; интегрированная учебная дисциплина; базовые компоненты профессионализма.
7:74.01
Дизайн реклами; концептуальний підхід; інтегрована навчальна дисципліна; базові компоненти професіоналізму.
7:74.01
 
Description The article have been considered the author’s conceptual approach to the forming actual educational discipline Ad Graphic Design as integration of graphic design, advertising and marketing. Base components of the professionalism of designer in advertising have been selected taking into account the requirements of modern market: graphic design–foundation, sociological and marketing constituents.
В статье рассматривается предложенный авторами концептуальный подход к формированию актуальной учебной дисциплины «Дизайн рекламы» как интеграции графического дизайна, рекламы и маркетинга. Выделены базовые компоненты профессионализма дизайнера рекламы с учетом требований современного рынка: графическая дизайн–подготовка, социологическая и маркетинговая составляющие.
У статті розглядається запропонований авторами концептуальний підхід до формування актуальної навчальної дисципліни «Дизайн реклами» як інтеграції графічного дизайну, реклами та маркетингу. Визначено базові компоненти професіоналізму дизайнера реклами з урахуванням вимог сучасного ринку: графічну дизайн–підготовку, соціологічну та маркетингову складові.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2012-04-22
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/5999
 
Source Теорія та практика дизайну; № 1 (2012); 152-159
Теория и практика дизайна; № 1 (2012); 152-159
Theory and practice of design; № 1 (2012); 152-159
 
Language uk;ru;en.
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ