"Advertising graphic design" as integrated educational discipline in the system of higher artistic education of Ukraine
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
"Advertising graphic design" as integrated educational discipline in the system of higher artistic education of Ukraine
«Дизайн рекламы» как интегрированная учебная дисциплина в системе высшего художественного образования Украины. "Дизайн реклами" як інтегрована навчальна дисципліна у системі вищої мистецької освіти України |
|
Creator |
Prishchenko, S. V.; National Academy of Culture and Arts of Ukraine
Antonovych, E. A.; National Academy of Culture and Arts of Ukraine |
|
Subject |
Ad Graphic Design; conceptual approach; integrated educational discipline; base components of the professionalism.
7:74.01 Дизайн рекламы; концептуальный подход; интегрированная учебная дисциплина; базовые компоненты профессионализма. 7:74.01 Дизайн реклами; концептуальний підхід; інтегрована навчальна дисципліна; базові компоненти професіоналізму. 7:74.01 |
|
Description |
The article have been considered the author’s conceptual approach to the forming actual educational discipline Ad Graphic Design as integration of graphic design, advertising and marketing. Base components of the professionalism of designer in advertising have been selected taking into account the requirements of modern market: graphic design–foundation, sociological and marketing constituents.
В статье рассматривается предложенный авторами концептуальный подход к формированию актуальной учебной дисциплины «Дизайн рекламы» как интеграции графического дизайна, рекламы и маркетинга. Выделены базовые компоненты профессионализма дизайнера рекламы с учетом требований современного рынка: графическая дизайн–подготовка, социологическая и маркетинговая составляющие. У статті розглядається запропонований авторами концептуальний підхід до формування актуальної навчальної дисципліни «Дизайн реклами» як інтеграції графічного дизайну, реклами та маркетингу. Визначено базові компоненти професіоналізму дизайнера реклами з урахуванням вимог сучасного ринку: графічну дизайн–підготовку, соціологічну та маркетингову складові. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2012-04-22
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/5999
|
|
Source |
Теорія та практика дизайну; № 1 (2012); 152-159
Теория и практика дизайна; № 1 (2012); 152-159 Theory and practice of design; № 1 (2012); 152-159 |
|
Language |
uk;ru;en.
|
|