Record Details

The prospects of national scientific and educational field innovative development in the dimension of modern legislation

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title The prospects of national scientific and educational field innovative development in the dimension of modern legislation
ПЕРСПЕКТИВИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОЇ НАУКОВОЇ ТА ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ У ВИМІРАХ СУЧАСНОГО ЗАКОНОДАВСТВА
Перспективы инновационного развития отечественной научной и образовательной отрасли в измерениях современного законодательства
 
Creator Головко, Світлана Григорівна; Національний авіаційний університет
 
Subject innovative scientific educational activity; legislation about education; improvement of the normative and legal
378.014.15
інноваційна наукова освітня діяльність; законодавство про освіту; удосконалення нормативно-правового забезпечення
378.014.15
инновационная научная образовательная деятельность; законодательство об образовании; совершенствование нормативно-правового обеспечения
378.014.15
 
Description Scientific problem of improving regulatory support in the context of the development of innovative research and education in Ukraine is actualized in the article. The author focuses on the fact that in conditions of innovative type of progress the key task of higher education is formation of personality with an innovative type of thinking, who is ready to comprehend and solve problems in a globalized world. In the article it is proved that one of the main factors of transformation of national science and education, its integration into the international innovation space is the developing of a modern regulatory and legal field. It is noted that the new conditions qualitatively change the function of the legislation on education. In particular, in addition to traditional regulatory and security should be considered predictive function, which is the new legal framework encourages innovative development of the industry. The features of the introduction of innovation in the category of regulatory support for research and education sector were showing in the article. It is noted that in Ukraine as a whole formed a relatively independent branch of legislation on education, based on the Constitution of Ukraine and is the law of Ukraine "On Education", "On Higher Education", "On scientific and technical activity" and other legal acts which reflected the problem of innovation. The author detected factors that hinder the achievement of strategic results in innovative research and educational activities and proposed mechanisms to minimize their impact. Proved that one of the main conditions for effective action legislation on education in terms of innovation is to complete the implementation of the Law of Ukraine "On Higher Education" and "On Scientific and Scientific-Technical Activity" as well as a new edition of the "Law on Education", improving other regulatory legal acts exceeded their regulatory capacity.
В статье актуализируется научная проблема совершенствования нормативно-правового обеспечения инновационного развития научной и образовательной отрасли в Украине. Определены факторы, затрудняющие этот процесс, и предложены механизмы минимизации их влияния.
У статті актуалізується наукова проблема удосконалення нормативно-правового забезпечення інноваційного розвитку наукової та освітньої галузі в Україні. Визначено чинники, які утруднюють цей процес, та запропоновано механізми мінімізації їх впливу.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2016-08-30
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/view/10631
 
Source Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»; Том 2, № 39 (2016); 42-49
Scientific works of National Aviation University. Series: Law Journal "Air and Space Law"; Том 2, № 39 (2016); 42-49
Научные труды Национального авиационного университета. Серия: Юридический вестник "Воздушное и космическое право»; Том 2, № 39 (2016); 42-49
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ