DIFFERENTIATED SERVICES MODEL WITH GUARANTEED SERVICE
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DIFFERENTIATED SERVICES MODEL WITH GUARANTEED SERVICE
МОДЕЛИ ДИФФЕРЕНЦИРОВАННОГО ОБСЛУЖИВАНИЯ С ГАРАНТИРОВАННЫМ СЕРВИСОМ МОДЕЛІ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ З ГАРАНТОВАНИМ СЕРВІСОМ |
|
Creator |
Луцький, М.; Національний авіаційний університет
Муранов, А.; Національний авіаційний університет Муранов, О.; Національний авіаційний університет |
|
Subject |
—
service model; telecommunication networks; differentiated services; guaranteed service; graphs. UDC 629.735.051 — модель обслуживания; телекоммуникационная сеть; дифференцированное обслуживание; гарантированный сервис; графы. УДК 629.735.051 — модель обслуговування; телекомунікаційна мережа; диференційоване обслуговування; гарантований сервіс; графи. УДК 629.735.051 |
|
Description |
In accordance with the State Standard of Ukraine ISO 9001, a process approach to the creation of service models intended for use in the systems providing network services on the basis of telecommunication networks is proposed. The models provide the possibility of differential servicing of client-based applications along with corresponding service quality guarantees. The created service models are based on the concept of so-called Telecommunication Service Model of telecommunication networks control structure, supported by MCE-T. The structuring of service processes has been carried out and the interrelation among both processes and telecommunication network operation services supporting these processes has been identified. The processes and their interrelations are represented in corresponding graphs, whose complexes reflect the developed service models.
Согласно требованиям ГОСТ ISO 9001 предложено процессный подход к созданию моделей обслуживания (МО), которые должны применяться в системах предоставления сетевых услуг на инфраструктуре телекоммуникационных сетей (ТС) . Эти модели обеспечивают возможность дифференцированного обслуживания клиентских прикладных приложений с предоставлением соответствующих гарантий качества обслуживания. Построение МО основывается на концепции так называемой ТОМ-модели структуры управления телекоммуникационными сетями, которая поддерживается МСЭ-Т. Выполнено структурирование процессов обслуживания и выявлена взаимосвязь как между процессами, так и между службами по эксплуатации ТМ, которые эти процессы поддерживают. Процессы и их взаимосвязи отражены в виде соответствующих графов, увязаны совокупности которых отражают разработаны МО. Відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 запропоновано процесний підхід до створення моделей обслуговування (МО), що мають застосовуватися в системах надання мережних послуг на інфраструктурі телекомунікаційних мереж (ТМ). Ці моделі забезпечують можливість диференційованого обслуговування клієнтських прикладних застосувань із наданням відповідних гарантій щодо якості обслуговування. Побудова МО ґрунтується на концепції так званої ТОМ-моделі структури управління телекомунікаційними мережами, яка підтримується МСЕ-Т. Виконано структуризацію процесів обслуговування та виявлено взаємозв’язок як між процесами, так і між службами з експлуатації ТМ, котрі ці процеси підтримують. Процеси та їхні взаємозв’язки відображено у вигляді відповідних графів, ув’язані сукупності яких відображають розроблені МО. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2010-11-24
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5074
10.18372/2310-5461.7.5074 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 7, № 3-4 (2010); 56-62
Science-based technologies; Том 7, № 3-4 (2010); 56-62 Наукоемкие технологии; Том 7, № 3-4 (2010); 56-62 |
|
Language |
uk
|
|