МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ РЕГУЛЯРНИХ ВИХРОВИХ СТРУКТУР У КУТОВИХ КОНФІГУРАЦІЯХ ОБТІЧНИХ ПОВЕРХОНЬ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ РЕГУЛЯРНИХ ВИХРОВИХ СТРУКТУР У КУТОВИХ КОНФІГУРАЦІЯХ ОБТІЧНИХ ПОВЕРХОНЬ
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ РЕГУЛЯРНЫХ ВИХРЕВЫХ СТРУКТУР В УГЛОВЫХ КОНФИГУРАЦИЯХ ОБТЕКАЕМЫХ ПОВЕРХНОСТЕЙ MATHEMATICAL MODELING OF REGULAR VORTICAL STRUCTURES IN THE ANGULAR STREAMLINED CONFIGURATIONS SURFACES. |
|
Creator |
Шквар, Є.; National Aviation University
|
|
Subject |
—
турбулентність; течія в куті; напруження Рейнольдса; гібридна алгебрично-диферен-ціальна модель турбулентної в’язкості; вторинні вихрові системи УДК 532.526.4:532.526.5:533.6(045) — турбулентность; течение в углу; напряжения Рейнольдса; гибридная алгебраически-дифференциальная модель турбулентной вязкости; вторичные вихревые системы УДК 532.526.4:532.526.5:533.6(045) — turbulence; corner flow; Reynolds stresses; hybrid algebraic-differential model of turbulent viscosity; secondary vortical systems UDC 532.526.4:532.526.5:533.6(045) |
|
Description |
Побудовано ефективний числовий метод моделювання тривимірної турбулентної течії вздовж ребра двогранного кута. Розглянуто адаптацію до даної задачі запропонованої автором гібридної алгебрично-диференціальної моделі турбулентної в’язкості. Наведені результати демонструють відтворення роз-рахунками визначальних характеристик основної та вторинних течій і можуть ефективно бути вико-ристані в різноманітному енергетичному устаткуванні та швидкісних транспортних засобах.
Построен эффективный численный метод моделирования трехмерного турбулентного течения вдоль ребра двугранного угла. Рассмотрено адаптацию к данной задаче предложенной автором гибридной алгебраически-дифференциальной модели турбулентной вязкости. Приведенные результаты демонстрируют воспроизведения расчетам определяющих характеристик основной и вторичных течений и могут эффективно быть использованы в широком энергетическом оборудовании и скоростных транспортных средствах. The effective numerical method for three-dimensional turbulent flow along an edge of a streamwise corner is elaborated. The hybrid algebraically-differential model of turbulent viscosity has been adopted to the given problem. Presented results have demonstrated reproduction in calculations the governing characteristics of main and secondary vortical flows and can be effectively implemented in different energetic equipment and high-speed transport vehicles. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2011-11-24
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5165
10.18372/2310-5461.9.5165 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 9, № 1-2 (2011); 106-110
Science-based technologies; Том 9, № 1-2 (2011); 106-110 Наукоемкие технологии; Том 9, № 1-2 (2011); 106-110 |
|
Language |
uk
|
|