IDENTIFICATION OF RISKS ARISING FROM THE USE OF TRADITIONAL AND ALTERNATIVE JET FUELS: AN ENVIRONMENTAL RISK
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
IDENTIFICATION OF RISKS ARISING FROM THE USE OF TRADITIONAL AND ALTERNATIVE JET FUELS: AN ENVIRONMENTAL RISK
ИДЕНТИФИКАЦИЯ РИСКОВ; ВОЗНИКАЮЩИХ ПРИ ИСПОЛЬЗОВАНИИ ТРАДИЦИОННЫХ И АЛЬТЕРНАТИВНЫХ АВИАЦИОННЫХ ТОПЛИВ: ЭКОЛОГИЧЕСКИЙ РИСК ІДЕНТИФІКАЦІЯ РИЗИКІВ, ЩО ВИНИКАЮТЬ ПІД ЧАС ВИКОРИСТАННЯ ТРАДИЦІЙНИХ І АЛЬТЕРНАТИВНИХ АВІАЦІЙНИХ ПАЛИВ: ЕКОЛОГІЧНИЙ РИЗИК |
|
Creator |
Бойченко, С. В.
Хрутьба, В. О. Яковлєва, А. В. Антропченко, А. К. |
|
Subject |
—
Risk; aviation; environmental risk; biofuels; aircraft; alternative fuel; traditional fuel UDC 665 — Риск; авиация; экологический риск; биотопливо; летательные аппараты; альтернативное топливо; традиционное топливо УДК 665 — Ризик; авіація; екологічний ризик; біопаливо; літальні апарати; альтернативне паливо; традиційне паливо УДК 665 |
|
Description |
This work is devoted to the risk analysis of the use of traditional fuels and biofuels in aviation. An important step of risk analysis of the use of biofuels in aviation is the analysis of threats of environmental pollution. Also one of the aspects of the risk analysis is a new trend in research; identification of strengths and weaknesses; that is; the method of SWOT analysis.The analysis of factors influencing the threat of environmental pollution is to identify all sources of threats and assessment of their impact on the environment and humans. The article is identification of risks arising from the use of traditional and alternative fuels for jet aircraft. Discusses stages in the life cycle of fuel usage and the environmental impact of each stage. Also estimated emissions that occur during fuel combustion; thereby becoming relevant to the assessment of environmental risk for population health.
Данная работа посвящена риск-анализа использования традиционного топлива и биотоплива в авиации. Важным этапом риск-анализа использования биотоплив в авиации является анализ факторов угрозы загрязнения окружающей среды. Также одним из аспектов риск-анализа является - новая тенденция в исследованиях; определение сильных и слабых сторон; то есть метод SWOT-анализа.Анализ факторов угрозы загрязнения окружающей среды заключается в идентификации всех источников угроз и оценке их влияния на окружающую среду и человека. В статье проводится идентификация рисков; возникающих при использовании традиционных и альтернативных топлив для воздушно-реактивных двигателей летательных аппаратов. Рассматриваются стадии жизненного цикла использования топлива и влияние на окружающую среду каждой из стадий. Также оценивается эмиссия; возникающая во время сгорания топлива; вследствие чего становится актуальным оценка экологического риска для здоровья населения. Дана робота присвячена ризик-аналізу використання традиційного палива та біопалива у авіації. Важливим етапом ризик-аналізу використання біопалив в авіації є аналіз факторів загрози забруднення навколишнього середовища. Також одним і з аспектів ризик-аналізу є - нова тенденція у дослідженнях, визначення сильних та слабких сторін, тобто метод SWOT-аналізу.Аналіз факторів загрози забруднення навколишнього середовища полягає в ідентифікації всіх джерел загрози та оцінці їх впливу на довкілля і людину. У статті проводиться ідентифікація ризиків, що виникають під час використання традиційних і альтернативних палив для повітряно-реактивних двигунів літальних апаратів. Розглядаються стадії життєвого циклу використання палива, та вплив на навколишнє середовище кожної зі стадій. Також оцінюється емісія, що виникає під час згорання палива, внаслідок чого стає актуальним оцінка екологічного ризику для здоров’я населення. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-04-29
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10104
10.18372/2310-5461.29.10104 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 29, № 1 (2016); 166-122
Science-based technologies; Том 29, № 1 (2016); 166-122 Наукоемкие технологии; Том 29, № 1 (2016); 166-122 |
|
Language |
uk
|
|