CALCULATION OF GRANULOMETRIC COMPOSITION OF ABRASIVE UNDER REDUCING SURFACING OF CHASSIS PARTS OF TRACKED VEHICLES
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
CALCULATION OF GRANULOMETRIC COMPOSITION OF ABRASIVE UNDER REDUCING SURFACING OF CHASSIS PARTS OF TRACKED VEHICLES
УРАХУВАННЯ ГРАНУЛОМЕТРИЧНОГО СКЛАДУ АБРАЗИВУ ПРИ ВІДНОВНОМУ НАПЛАВЛЕННІ ДЕТАЛЕЙ ХОДОВОЇ ЧАСТИНИ ГУСЕНИЧНИХ МАШИН |
|
Creator |
Перемітько, Валерій Вікторович
Кузнецов, Валерій Дмитрович |
|
Subject |
abrasive wear ; dispersed particles ; wear resistance ; welded layers ; hardness.
— абразивне зношування ; різнодисперсні частинки ; зносостійкість ; наплавлені шари ; твердість — |
|
Description |
It is shown that the choice of metal for restoration of chassis parts should be carried out takinginto consideration the granulometric composition of the abrasive medium. Experimental studiesrevealed the grain refinement of buildups caused by the influence of external magnetic fieldand the implementation of the particulate material. Wear test conducted with the filing as anabrasive the quartz sand fixed by fractions composition, determined the dependence of thesample mass loss from the hardness and chemical composition of the surface layers. With thesize incensement of the dominant sand fraction up to 0.9 mm it is recommended to increase thehardness and degree of doping respectively (up to HV 550...500), under the values 1.0...1.2mm - on the contrary, to decrease (up to HV 350...300). The values of the optimum hardnessand chemical composition of the surfacing material that are recommended for longer life partsare given.
Показано, що вибір складу металу для відновлення деталей ходової частиниповинен виконуватися з урахуванням гранулометричного складу абразивногосередовища. Приведені результати дослідження зношування зразків,наплавлених з додаванням порошкових матеріалів та накладанням зовнішньогомагнітного поля. Наведені значення оптимальної твердості та хімічний складматеріалу наплавок, що рекомендуються для подовження термінуексплуатації деталей. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2014-06-29
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/8611
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 3(64) (2014); 125-130
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 3(64) (2014); 125-130 Проблемы трения и изнашивания; № 3(64) (2014); 125-130 |
|
Language |
uk
|
|