Record Details

Visual merchandising (registration of shop-windows) as a form of artistic representation of costume

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Visual merchandising (registration of shop-windows) as a form of artistic representation of costume
Визуальный мерчендайзинг (витринистика) как форма художественной репрезентации костюма
Візуальний мерчандайзинг (вітриністика) як форма художньої репрезентації костюма
 
Creator Lagoda, O. M.; Cherkasy State Technological University, Cherkasy
 
Subject Representation of costume; visual merchandising; registration of shop-windows.
7.05:747(698)
Репрезентация костюма; визуальный мерчендайзинг; витринистика.
7.05:747(698)
Репрезентація костюма; візуальний мерчендайзинг; вітриністика.
7.05:747(698)
 
Description An author examines the art of registration of shop-windows as constituent of visual merchandising and one of forms of presentations of fashionable suit, makes historical examples and receptions of registration of shop-windows. In modern terms they are conceptual, maximally close to installations and works of art, PR- become motions of department store or separate brand. The design of shop-windows does actual the problem of their functioning as visual merchandising in the conditions of municipal environment. A problem is studied not enough.
Автор рассматривает витринистику как составляющую визуального мерчендайзинга и одну из форм репрезентаций модного костюма, приводит исторические примеры и приемы оформления витрин. В современных условиях они концептуализируются, максимально приближаясь к инсталляциям и арт-объектам, становятся PR-ходами универмага или отдельного бренда. Дизайн витрин актуализирует проблему их функционирования как визуального мерчендайзинга в условиях городской среды. Проблема практически не исследована.
Автор розглядає вітриністику як складову візуального мерчендайзингу і одну з форма репрезентацій модного костюма, наводить історичні приклади і прийоми оформлення вітрин. В сучасних умовах вони концептуалізуються, максимально наближаючись до інсталяцій і арт-об’єктів, стають PR-ходами універмагу чи окремого бренду. Дизайн вітрин загострює проблему їх функціонування як візуального мерчендайзингу в умовах міського середовища, яка мало досліджена.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2013-05-14
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/6285
 
Source Теорія та практика дизайну; № 4 (2013); 96-104
Теория и практика дизайна; № 4 (2013); 96-104
Theory and practice of design; № 4 (2013); 96-104
 
Language uk;ru;en.
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ