Record Details

MAGNETIC FIELDS AND SPOTS OF LOW-MASS STARS

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title MAGNETIC FIELDS AND SPOTS OF LOW-MASS STARS
Магнитные поля и запятненность маломассивных звезд
МАГНІТНІ ПОЛЯ ТА ЗАПЛЯМОВАНІСТЬ МАСОМАСИВНИХ ЗІРОК
 
Creator Гершберг, Р. Е.; Крымская астрофизическая обсерватория, Украина
 
Subject
УДК 523.84

УДК 523.84

УДК 523.84
 
Description A short description of a content of the solar-stellar physics is given. In this branch of astrophysics various phenomena of the solar and stellar activity as well as its evolution are considered from the united point of view. Within the framework of such an approach, the modern state of study of surface inhomogeneities on stars with an essential role of convective transfer in subphotospheric layers and results of magnetometric investigations of these stars are reviewed.
Кратко излагается предмет солнечно-звездной физики, в которой с единых позиций исследуются различные явления активности Солнца и звезд с существенной ролью конвективного переноса энергии в подфотосферных слоях и эволюция такой активности. В рамках этого подхода дан обзор современного состояния исследований поверхностных неоднородностей и результатов измерений магнитных полей таких звезд.
Коротко викладається предмет сонячно-зоряної фізики, в якій з єдиних позицій досліджуються різноманітні явища активності Сонця і зірок з істотною роллю конвективного переносу енергії в підфотосферних шарах та еволюція такої активності. У рамках цього підходу подано огляд сучасного стану досліджень поверхневих неоднорідностей і результатів вимірів магнітних полів таких зірок. 
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2000-05-01
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ASTRO/article/view/8642
 
Source Вісник Астрономічної школи; Том 1, № 1 (2000); 16-33
Astronomical School’s Report; Том 1, № 1 (2000); 16-33
Вестник Астрономической Школы; Том 1, № 1 (2000); 16-33
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ