EXPERIMENTAL RESEARCH OF TECHNICAL CONDITION CHANGE IN COMPACT PNEUMATIC VALVE WITH TWO-POSITIONED POLARIZED ELECTROMAGNETIC DRIVE UNDER THE WORKING LOAD
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EXPERIMENTAL RESEARCH OF TECHNICAL CONDITION CHANGE IN COMPACT PNEUMATIC VALVE WITH TWO-POSITIONED POLARIZED ELECTROMAGNETIC DRIVE UNDER THE WORKING LOAD
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗМІНИ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ МАЛОГАБАРИТНИХ ПНЕВМОКЛАПАНІВ З ДВОПОЗИЦІЙНИМ ПОЛЯРИЗОВАНИМ ЕЛЕКТРОМАГНІТНИМ ПРИВОДОМ ПІД ДІЄЮ ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ НАВАНТАЖЕНЬ |
|
Creator |
Рикуніч, Юрій Миколайович
Ананьєвська, Людмила Володимирівна Ситніков, Олександр Евгенійович Федоричко, Ярослав Богданович Зайончковський, Геннадій Йосипович Барилюк, Євген Ігорович |
|
Subject |
Solenoid Valve; two-position electromagnetic drive; degradation processes; friction; wear; fatigue; resource reliability
— електромагнітний клапан; двопозиційний електромагнітний привод; деградаційний процес; тертя; зношування; утомленість; ресурс; надійність — |
|
Description |
This article highlights the longevity tests results of compact two-positioned electromagneticpneumatic valves that are widely used in aviation and aerospace industry. Authors determinedmain degradation processes that take place in valve elements under the work loads and theirinfluence on the efficiency of the electromagnetic valve and its functional parameters. It wasrevealed that change of the technical condition of valve components under the workloads is theresult of two degradation processes: shock-fatigue destruction and impact-abrasive wear. Practicalrecommendations for increasing of work efficiency for this type of valves were created andintroduced at JSCB «Kiev Central Design Bureau of Valves». Local standard «Methods of efficiencycalculations for electromagnetic valves during design process» was created.
Наведено результати ресурсних випробувань малогабаритних двопозиційнихелектромагнітних пневмоклапанів (ЕМК), що широко застосовуються у виробахавіакосмічної техніки. Визначено основні деградаційні процеси, що відбуваються в елементах і вузлах клапанів під дією експлуатаційних навантажень, таїх вплив на працездатність та вихідні функціональні параметри ЕМК. Розробленорекомендації щодо підвищення їх експлуатаційної надійності. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2013-09-18
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
application/msword |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/7198
|
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 2(61) (2013); 105-116
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 2(61) (2013); 105-116 Проблемы трения и изнашивания; № 2(61) (2013); 105-116 |
|
Language |
uk
|
|