ВИЗНАЧЕННЯ ОСНОВНОЇ ДОМІНАНТИ ПОВЕДІНКИ СТУДЕНТІВ ДИСПЕТЧЕРІВ В УМОВАХ ПОРУШЕННЯ НОРМ ЕШЕЛОНУВАННЯ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ВИЗНАЧЕННЯ ОСНОВНОЇ ДОМІНАНТИ ПОВЕДІНКИ СТУДЕНТІВ ДИСПЕТЧЕРІВ В УМОВАХ ПОРУШЕННЯ НОРМ ЕШЕЛОНУВАННЯ
ОПРЕДЕЛЕНИЕ ОСНОВНОЙ ДОМИНАНТЫ ПОВЕДЕНИЯ СТУДЕНТОВ ДИСПЕТЧЕРОВ В УСЛОВИЯХ НАРУШЕНИЕ НОРМ ЭШЕЛОНИРОВАНИЯ DETERMINATION OF THE MAIN DISPATCHER DOMINANT STUDENTS CONDUCT UNDER VIOLATION OF SEPARATION |
|
Creator |
Борсук, С. П.
|
|
Subject |
—
безпека польотів; людський фактор; домінанти поведінки; керування повітряним рухом; процес професійної підготовки УДК 656.7.071.13:656.7.052:519.876.2(045) — безопасность полетов; человеческий фактор; доминанты поведения; управления воздушным движением; процесс профессиональной подготовки УДК 656.7.071.13:656.7.052:519.876.2(045) — flight safety; human factor; behavior dominant; air traffic control; process of professional education UDC 656.7.071.13:656.7.052:519.876.2(045) |
|
Description |
У статті розглядаються основні домінанти поведінки студентів диспетчерів в умовах порушення норм ешелонування під час виконання польотів. Описано процес опитування групи студентів диспетчерів і спосіб визначення основної домінанти їх поведінки. Наведено приклад визначення основної домінанти поведінки на основі отриманих даних. Запропоновано висновки та рекомендації щодо подальшого проведення досліджень.
Рассмотрены основные доминанты поведения студентов диспетчеров в условиях нарушения норм эшелонирования при выполнении полетов. Описан процесс опроса группы студентов диспетчеров и способ определения основной доминанты их поведения. Приведен пример определения основной доминанты поведения на основе полученных данных. Предложено выводы и рекомендации по дальнейшему проведению исследований. Main behavior dominants for the air traffic controllers-students are observed in the article in conditions of flight norms violation during the flights. Process of the polling is described for the group of controllers-students along with the way of their main behavior dominant determination. Example of main dominant determination basing on received data is given. Conclusions and recommendations on further researches are proposed. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-11-24
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/9408
10.18372/2310-5461.27.9408 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 27, № 3 (2015); 261-265
Science-based technologies; Том 27, № 3 (2015); 261-265 Наукоемкие технологии; Том 27, № 3 (2015); 261-265 |
|
Language |
uk
|
|