DECOMPOSITION OF THE AIR ROUTES NETWORK
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DECOMPOSITION OF THE AIR ROUTES NETWORK
ДЕКОМПОЗИЦИЯ СЕТИ АВИАМАРШРУТОВ ДЕКОМПОЗИЦІЯ МЕРЕЖІ АВІАМАРШРУТІВ |
|
Creator |
Юн, Г. М.
Марінцева, К. В. |
|
Subject |
—
decomposition; network of air routes; airport; airline; hub; delay UDC 656.71:656.7.072(045) — : декомпозиция; сеть авиамаршрутов; аэропорт; авиакомпания; хаб; задержка УДК 656.71:656.7.072(045) — декомпозиція; мережа авіамаршрутів; аеропорт; авіакомпанія; хаб; затримка УДК 656.71:656.7.072(045) |
|
Description |
The concept of route network decomposition that includes major airports with high level of passenger traffics is suggested. The effect of air routes network decomposition is considered from the viewpoint of passengers, airlines and aircraft industries. It is determined that the impact of the routes network decomposition concept can be measured by passenger-kilometres decrease, time-saving and comfort improvement. The mathematical model of passenger traffic on the existing and extended network, taking into account existing and updated aircraft park, is developed .The gain of airlines is that implementation of the concept gives the opportunity to maximize profit and the resetting percentage of the invested capital. Hub airports gain is their unloading. And as a result of reduction of the delay is not excluded the possibility to return part of the passenger traffic on feeder routes. Aircraft manufacturing company due to the new approach to the structure of the routes network should work on a large number of types and sizes of aircraft that meet the needs arising on the routes with different density of traffic.
Предлагается концепция декомпозиции сети маршрутов, включающей крупные аэропорты с высокой плотностью пассажиропотоков. Рассматривается эффект декомпозиции сети авиамаршрутов с точки зрения пассажиров, авиакомпаний и авиастроительных предприятий. Установлено, что влияние концепции декомпозиции сети маршрутов можно измерять в снижении показателя перевозок в пассажиро-километрах, а также в экономии времени и повышении комфорта. Разработана математическая модель движения пассажиропотоков на существующей и в вариантах расширенной сети, парка существующих и в вариантах обновленного парка самолетов. Выигрыш авиакомпаний заключается в том, что реализация концепции дает возможность увеличить прибыль и процент возврата на вложенный капитал. Выигрыш хаб-аэропортов заключается в их разгрузке. Благодаря уменьшению задержек не исключается возможность вернуть часть пассажиропотоков на фидерные маршруты. Авиастроительные фирмы вследствие нового подхода к структуре сети маршрутов должны работать над большим количеством типоразмеров самолетов, которые отвечают потребностям, возникающим на маршрутах с разной плотностью перевозок. Розглянуто ресурсну оптимізацію циклічних процесів лінійного типу функціонування авіатранспортного комплексу. Розглянуто дві інтерпретації задачі максимізації «групової» продуктивності ресурсів. Визначено вектор, який є планом розподілу ресурсу по операціях процесу, у тому випадку, якщо для виконання кожної операції потрібний спеціалізований ресурс забезпечення чи кошти на його застосування. Показано забезпечення доцільності плану розподілу спеціалізованого ресурсу авіатранспортного комплексу по різнорідних операціях процесу функціонування авіатранспортної інфраструктури. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-07-07
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/6829
10.18372/2310-5461.22.6829 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 22, № 2 (2014); 219-222
Science-based technologies; Том 22, № 2 (2014); 219-222 Наукоемкие технологии; Том 22, № 2 (2014); 219-222 |
|
Language |
uk
|
|