Problems of influence of marketing research on ownership activity in the sphere grain – growing
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Problems of influence of marketing research on ownership activity in the sphere grain – growing
Вопросы влияния маркетинговых исследований на предпринимательскую деятельность в области зерноводства PROBLEMS OF INFLUENCE OF MARKETING RESEARCH ON OWNERSHIP ACTIVITY IN THE SPHERE GRAIN — GROWING |
|
Creator |
Mirzayev, N. S.
|
|
Subject |
—
agrarian sector; grain-growing; ownerships; marketing; market; quality; competition; price 339:63.003 — аграрный сектор; зерноводство; предпринимательство; маркетинг; рынок; качество; конкуренция; цена 339:63.003 — аграрний сектор; зерноводство; підприємництво; маркетинг; ринок; якість; конкуренція; ціна 339:63.003 |
|
Description |
Under the market economy conditions, in the field of grain – grower the most important duty of owners is to provide the increasing and potential need for grain. We can’t forget that we face a lot of problems. In the process we can only find the solution of these problems by investigation of marketing. Marketing investigation is learning the problems purposefully investigating them and applying the system of offers that may provide the solution of their cases. In this article, we investigate the main goal and importance of carrying and marketing researches in the sphere of grain – growing. Moreover, we discuss the problems of the creation of marketing information system of ownership subjects in grain – growing and its influence on production and the sale process. At the same time the influence aspects of marketing on efficient activity of ownership subjects in the direction of development of grain-growing have been investigated. As a result in agricultural and grain market, marketing is of big importance of carrying out of production constantly increasing of product and quality and at the same time solving the problems at times of delivering the product to the consumer, so the main duty of marketing service is carrying out of forming and methods of product selling and expressing the selling place and expressing the service sphere.
В условиях рыночной экономики основная задача, стоящая перед предпринимателями в области зерноводства, заключается в удовлетворении потенциально растущих потребностей населения в зерновой продукции. Несомненно, при этом возникают многие проблемы, решение которых можно осуществить только с помощью маркетинговых исследований. Маркетинговое исследование - это целенаправленное изучение, анализ проблемы, на основании которой идет дальнейшая комплексная разработка и внедрение системы предложений, обеспечивающие решение этих вопросов. В статье проанализированы основные цели и значение маркетинговых исследований в области зерноводства. Кроме того, были отмечены создания маркетинговой информационной системы предпринимательских субъектов в зерноводстве и их влияние на процесс производства и продажи зерновых продукции. А также исследованы аспекты влияния маркетинга на эффективную деятельность предпринимательских субъектов в развитии зерноводства. В итоге можно сказать, что маркетинговая деятельность на рынке сельскохозяйственной и зерновой продукции играет важную роль в регулярном производстве данной продукции, повышение ее качества и услуг, а также имеет важное значение в ликвидации проблем при осуществлении доставки продукции потребителю. То есть, здесь главная задача маркетинговых услуг это осуществление форм и методов организации продажи данной продукции, отражение места, срока реализации продукции и сферы обслуживания с целью доведения до потребителя. В умовах ринкової економіки основне завдання шодо підприємців в галузі зерноводства, полягає в задоволенні потенційно зростаючих потреб населення в зернової продукції. Безсумнівно, при цьому виникають багато проблем, вирішення яких можна здійснити тільки за допомогою маркетингових досліджень. Маркетингове дослідження — це цілеспрямоване вивчення, аналіз проблеми, на підставі подальшого комплексного розроблення та впровадження системи пропозицій, що забезпечують вирішення цих питань. У статті проаналізовано основні цілі та значення маркетингових досліджень в галузі зерноводства. Відзначено створення маркетингової інформаційної системи підприємницьких суб'єктів у зерноводстві і їх вплив на процес виробництва і продажу зернових продукції. А також досліджено аспекти впливу маркетингу на ефективну діяльність підприємницьких суб’єктів у розвитку зерноводства. У підсумку можна сказати, що маркетингова діяльність на ринку сільськогосподарської та зернової продукції відіграє важливу роль у регулярному виробництві даної продукції, підвищення її якості та послуг, а також має важливе значення в ліквідації проблем при здійсненні доставки продукції споживачеві. Тобто, головне завдання маркетингових послуг це здійснення форм і методів організації продажу даної продукції, відображення місця, терміну реалізації продукції і сфери обслуговування з метою доведення до споживача. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-07-06
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10570
10.18372/2310-5461.30.10570 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 30, № 2 (2016); 232-235
Science-based technologies; Том 30, № 2 (2016); 232-235 Наукоемкие технологии; Том 30, № 2 (2016); 232-235 |
|
Language |
uk
|
|