ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПІДХОДІВ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ КОРИСТУВАЧА НАВЧАЛЬНИМИ МАТЕРІАЛАМИ В АДАПТИВНИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМАХ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПІДХОДІВ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ КОРИСТУВАЧА НАВЧАЛЬНИМИ МАТЕРІАЛАМИ В АДАПТИВНИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМАХ
СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ПОДХОДОВ К ОПРЕДЕЛЕНИЮ ЗАИНТЕРЕСОВАННОСТИ ПОЛЬЗОВАТЕЛЯ УЧЕБНЫМИ МАТЕРИАЛАМИ В АДАПТИВНЫХ ОБУЧАЮЩИХ СИСТЕМАХ A COMPARATIVE ANALYSIS OF APPROACHES TO THE DEFINITION OF USER INTEREST TO LEARNING MATERIALS IN ADAPTIVE LEARNING SYSTEMS |
|
Creator |
Артамонов, Є. Б.
|
|
Subject |
—
адаптивні навчальні курси; системи навчання; рівень зацікавленості; програмне забезпечення 004.89 (045) — адаптивні навчальні курси; системи навчання; рівень зацікавленості; програмне забезпечення 004.89 (045) — adaptive training; learning system; fuzzy sets; interest rate; software 004.89 (045) |
|
Description |
У даній статті розглянуто проблему підходів до автоматичного визначення рівня зацікавленості елементами електронних навчальних комплексів. Рівень зацікавленості використовується як один з ключових параметрів, який характеризує якість сприйняття навчальних матеріалів у випадку роботи студента без прямого зворотного зв’язку з викладачем. На основі оцінки якості сприйняття інформації і ряду інших параметрів здійснюється адаптивне формування інформаційних ресурсів, які дозволять автоматично вибудувати гнучку систему наповнення електронного навчального комплексу. Основна проблема оцінки зацікавленості полягає в такому: 1) відсутність готових математичних моделей, що описують зв’язок реакцій користувача і його інтерес до навчальних матеріалів; 2) відсутність статистичної вибірки з оцінюванням зв’язків матеріал-інтерес-студент; 3) деякі з параметрів оцінки реакцій користувача носять нечислової характер. У статті проводиться порівняльний аналіз наступних методів: байесівський, фазового інтервалу, логічного висновку, нейронних мереж, нечітких множин. Показано, що найбільш перспективним математичним апаратом для розробки системи визначення рівня зацікавленості користувача навчальними матеріалами є нечітка логіка. Застосування нечіткої логіки дає можливість будувати системи оцінки на базі експертних висловлювань про причинно-наслідкові зв’язки між реакціями користувача і рівнем зацікавленості.
В данной статье рассмотрена проблема подходов к автоматическому определению уровня заинтересованности элементами электронных обучающих комплексов. Уровень заинтересованности используется как один из ключевых параметров, который характеризует качество восприятия учебных материалов в случае работы студента без прямой обратной связи с преподавателем. На основе оценки качества восприятия информации и ряда других параметров осуществляется адаптивное формирование информационных ресурсов, которые позволят автоматически выстроить гибкую систему наполнения электронного обучающего комплекса. Основная проблема оценки заинтересованности заключается в следующем: 1) отсутствие готовых математических моделей, описывающих связь реакций пользователя и его интерес к учебным материалам, 2) отсутствие статистической выборки по оцениванию связей материал-интерес-студент, 3) некоторые из параметров оценки реакций пользователя носят нечисловой характер. В статье проводится сравнительный анализ следующих методов: байесовский, фазового интервала, логического вывода, нейронных сетей, нечётких множеств. Показано, что наиболее перспективным математическим аппаратом для разработки системы определения уровня заинтересованности пользователя учебными материалами является нечеткая логика. Применение нечеткой логики дает возможность строить системы оценки на базе экспертных высказываний о причинно-следственных связях между реакциями пользователя и уровнем заинтересованности. This article considers the problem of approaches to automatically definition of the interest rate to elements of e-learning systems. Interest rate is used as one of the key parameters that characterize the quality of the perception of educational material if you are working without the direct feedback from the teacher. Based on the assessment of the quality of perception and a number of other options can be adaptive formation of information resources that will automatically build a flexible system of e-learning system content. The main problem of assessment interest is as follows: 1) the lack of ready mathematical models describing the relationship interest and users reactions to educational materials, 2) the absence of a statistical sample of the evaluation relations material-interest- student, 3) some of the parameters of the user reactions estimates are non-numeric character. The article presents a comparative analysis of the following methods: Bayes, the phase interval, of logical inference, neural networks, fuzzy sets. It is shown that the fuzzy logic is the most perspective mathematical apparatus to develop a system of determining the interest rate of user in learning materials. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-12-16
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11180
10.18372/2310-5461.32.11180 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 32, № 4 (2016); 383-388
Science-based technologies; Том 32, № 4 (2016); 383-388 Наукоемкие технологии; Том 32, № 4 (2016); 383-388 |
|
Language |
uk
|
|