Record Details

THE ANALYSIS OF INFLUENCE GEOMETRICAL PARAMETERS CHANGES OF RUNNING PART OF GAS TURBINE ENGINE ON DESCRIPTIONS OF THEIR INJECTIVITY

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE ANALYSIS OF INFLUENCE GEOMETRICAL PARAMETERS CHANGES OF RUNNING PART OF GAS TURBINE ENGINE ON DESCRIPTIONS OF THEIR INJECTIVITY
АНАЛИЗ ВЛИЯНИЯ ИЗМЕНЕНИЙ ГЕОМЕТРИЧЕСКИХ ПАРАМЕТРОВ ПРОТОЧНОЙ ЧАСТИ ГАЗОТУРБИННЫХ ДВИГАТЕЛЕЙ НА ХАРАКТЕРИСТИКИ ИХ ПРИЕМИСТОСТИ
АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЗМІН ГЕОМЕТРИЧНИХ ПАРАМЕТРІВ ПРОТОЧНОЇ ЧАСТИНИ ГАЗОТУРБІННИХ ДВИГУНІВ НА ХАРАКТЕРИСТИКИ ЇХ ПРИЙОМИСТОСТІ
 
Creator Панін, В. В.; Національний авіаційний університет
Вознюк, А. П.; Національний авіаційний університет
Шевченко, М. О.; Національний авіаційний університет
 
Subject
gas turbine engine; the geometrical parameters; radial clearance; transition regime; roughness; engine diagnostics
UDC 621.7.036-226

газотурбинный двигатель; геометрический параметр; радиальный зазор; переходной режим; шероховатость; диагностика двигателя
УДК 621.7.036-226

газотурбінний двигун; геометричний параметр; радіальний зазор; перехідний режим; шорсткість; діагностика двигуна
УДК 532:517.4(045)
 
Description The paper deals with gas turbine engine flow channel geometrical parameters changes due to blades roughness and value of radial clearance in the compressor during the long operation. The proposed method of assessing the impact of these changes on engines transit modes.
Проведен анализ изменений таких геометрических параметров проточной части газотурбинных двигателей, как шероховатость лопаток и величина радиальных зазоров компрессора в процессе длительной эксплуатации. Предложена методика оценивания влияния этих изменений на протекание переходных режимов работы двигателей.
Проведено аналіз змін таких геометричних параметрів проточної частини газотурбінних двигунів, як шорсткість лопаток та величина радіальних зазорів у компресорі в процесі тривалої експлуатації. Запропоновано методику оцінювання впливу цих змін на протікання перехідних режимів роботи двигунів.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2009-11-24
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5155
10.18372/2310-5461.4.5155
 
Source Наукоємні технології; Том 4, № 4 (2009); 20-22
Science-based technologies; Том 4, № 4 (2009); 20-22
Наукоемкие технологии; Том 4, № 4 (2009); 20-22
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ