Культурные ценности Китая в рекламном тексте
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Культурные ценности Китая в рекламном тексте
|
|
Creator |
Тарасенко, Тетяна
|
|
Subject |
advertising message
cultural values China |
|
Description |
The paper considers the main cultural values which are reflected in advertising texts. The corpus of advertising messages (printed, TV and radio texts) of a two-year period is the material of the observation. Cultural values are the foundation of a successful advertising message and an advertising text itself acts as a translator and popularizer of these values. The analysis has revealed the conservatism of advertising in the relation to traditional values and norms in the Chinese society: harmony with nature, traditions, authority of elders, frugality, collectivism and the emerging of a relatively new phenomenon in the Chinese society‘s social practice – the cult of a child. |
|
Date |
2021-02-19T10:07:28Z
2021-02-19T10:07:28Z 2019-04 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Тарасенко Т. Культурные ценности Китая в рекламном тексте Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Г. Гудманяна, С.І. Сидоренка. – К.: Аграр Медіа Груп, 2019. – 404 с.
978-617-646-453-2 https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47525 |
|
Language |
uk
|
|
Format |
application/pdf
|
|