Record Details

Культурные ценности Китая в рекламном тексте

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Культурные ценности Китая в рекламном тексте
 
Creator Тарасенко, Тетяна
 
Subject advertising message
cultural values
China
 
Description The paper considers the main cultural values which are reflected in
advertising texts. The corpus of advertising messages (printed, TV and radio
texts) of a two-year period is the material of the observation. Cultural values
are the foundation of a successful advertising message and an advertising text
itself acts as a translator and popularizer of these values. The analysis has
revealed the conservatism of advertising in the relation to traditional values
and norms in the Chinese society: harmony with nature, traditions, authority
of elders, frugality, collectivism and the emerging of a relatively new
phenomenon in the Chinese society‘s social practice – the cult of a child.
 
Date 2021-02-19T10:07:28Z
2021-02-19T10:07:28Z
2019-04
 
Type Article
 
Identifier Тарасенко Т. Культурные ценности Китая в рекламном тексте Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Г. Гудманяна, С.І. Сидоренка. – К.: Аграр Медіа Груп, 2019. – 404 с.
978-617-646-453-2
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47525
 
Language uk
 
Format application/pdf
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ