Record Details

Teacher Training Technologies in Poland and Ukraine

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Teacher Training Technologies in Poland and Ukraine
Технології підготовки вчителів в Польщі і Україні
Технологии подготовки учителей в Польше и Украине
 
Creator Kuchai, Oleksandr
Кучай, Олександр
Кучай, Александр
 
Subject teacher training
підготовка вчителів
обучение учителей
 
Description The article presents the humanization and democratization of the educational process of vocational and educational training teachers Ukraine, implementation of new educational technologies, finding the most optimal conceptual approaches to the development of national pedagogy cause growth of scientific and practical interest to study the experience of secondary and higher education, including the Republic of Poland. European requirements for teacher training, the quality of their professional qualifications and competencies, professional development of teachers - is the most pressing issue of training teachers in Europe. Polish scientists actively working on finding optimal ways of improving training of primary school teachers in higher education. The most important industrial and educational and developmental functions performed by primary school teacher in the Ukraine, is a professional and personal self-help that improve the professional competence and pedagogical skills through personal and professional self-development, creating conditions for self-development and self-disclosure by the child self-development technologies and techniques.
У статті представлені шляхи гуманізації та демократизації освітнього процесу професійно-технічної і освітньої підготовки вчителів України, впровадження нових освітніх технологій, пошук найбільш оптимальні концептуальні підходи до розвитку національного зростання викликають науково-практичний інтерес до вивчення досвіду вищої освіти, в тому числі і Республіки Польща. Європейські вимоги до підготовки вчителів, якість їх професійної кваліфікації та компетентності, підвищення кваліфікації вчителів - це нагальна проблема підготовки вчителів в Європі. Польські вчені активно працюють над пошуком оптимальних шляхів вдосконалення підготовки вчителів початкових класів в системі вищої освіти. Найбільш важливі промислові і освітні та розвиваючі функції, що виконує вчитель початкової школи в Україні, є професійним і особистим самовдосконаленням, покращують професійну компетентність і педагогічну майстерність шляхом особистісного і професійного саморозвитку, створення умов для саморозвитку і самоврядування за технологіями і методам саморозвитку дітей.
В статье представлены пути гуманизации и демократизации образовательного процесса профессионально-технической и образовательной подготовки учителей Украины, внедрение новых образовательных технологий, поиск наиболее оптимальных концептуальных подходов к развитию национального роста вызывают научно-практический интерес к изучению опыта высшего образования, в том числе и Республики Польша. Европейские требования к подготовке учителей, качество их профессиональной квалификации и компетентности, повышение квалификации учителей - это насущная проблема подготовки учителей в Европе. Польские ученые активно работают над поиском оптимальных путей совершенствования подготовки учителей начальных классов в системе высшего образования. Наиболее важные промышленные и образовательные и развивающие функции, которые выполняет учитель начальной школы в Украине, является профессиональным и личным самосовершенствованием, улучшают профессиональную компетентность и педагогическое мастерство путем личностного и профессионального саморазвития, создание условий для саморазвития и самоуправления по технологиям и методам саморазвития детей.
 
Date 2017-03-22T14:19:22Z
2017-03-22T14:19:22Z
2013-11-24
 
Type Article
 
Identifier Kuchai O. Teacher training technologies in Poland and Ukraine // American journal of education research. – 2013. – Volume 1, № 11. – Р.566-571.
2327-6126
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/25586
 
Language en
 
Relation ;Volume 1, Number 11
 
Format application/pdf
 
Publisher Science and Education Publishing
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ