Record Details

Використання інтересу студентів до музики задля мотивації вивчення іноземної мови

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Використання інтересу студентів до музики задля мотивації вивчення іноземної мови
 
Creator Сагратова, Каріна Едуардівна
 
Subject музика
мотивація
іноземна мова
синтаксис мови
культура
музикант
821.09(100)(082) Н35
 
Description Література 1. Cole, K. 2011. Brain-based-research music advocacy. 2. Music Educators Journal 98 (1): 26–29. Cummins, J. 1981.The role of primary languagedevelopment in promoting educational success for language minority students. In Schooling and language minority students:A theoretical framework, ed. Office of Bilingual Bicultural Education, California State Department of Education, 3–49. Los Angeles: Evaluation, Dissemination and Assessment Center, California State University. 3. Dalton, C., and O. Lewes. 2015. Utilizing karaoke in the ESL classroom:The Beatles. English inTexas 45 (1): 32–36. 4. Deutsch, D. 2010. Speaking in tones. Scientific American Mind 21 (3): 36–43. 5. Ho, P., J. C. I.Tsao, L. Bloch, and L. K. Zeltzer. 2011. The impact of group drumming on social-emotional behavior in low-income children. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2011: 1–14. 6. Lapo, N. 2016. SIOP Lesson PlanTemplate #2: Soundtrack to my life. Unpublished academic assignment for CIL505, ESL Methods. Chicago, IL: National Louis University. 7. Lems, K., L. D. Miller, andT. M. Soro. 2017. Building literacy with English language learners:Insights from linguistics. 2nd ed. NewYork: Guilford Press.
8. Leutwyler, K. 2001. Exploring the musical brain. Scientific American, January 23, 2–4. http://www. scientificamerican.com/article/exploring-the- musical-bra/ 9. Maess, B., S. Koelsch,T. Gunter, and A. Friederici. 2001. Musical syntax is processed in Broca’s area: An MEG study. Nature Neuroscience 4 (5): 540–545. Martin. 2013. How to teach English infographic. KBlog. https://www.kaplaninternational.com/blog/how-to-teach-english-kaplaninfographic 10. Mayo, L. H., M. Florentine, and S. Buus. 1997.Age of secondlanguage acquisition and perception of speech in noise. Journal of Speech,Language,and Hearing Research 40 (3): 686–693. 11. McGowan, K. 2008. Music, memory, and learning. Meeting report from the Neurosciences and Music III—Disorders and Plasticity conference at McGill University, Montreal, Quebec, June 25–28. https:// www.nyas.org/ebriefings/songs-of-experience/ 12. Moreno, S. 2009. Can music influence language and cognition? Contemporary Music Review 28 (3): 329–345. 12. Murphey, T. 1990. Song and music in language learning: An analysis of pop song lyrics and the use of song and music in teaching English to speakers of other languages. New York: Peter Lang. 13. Posner, M., M. K. Rothbart, B. E. Sheese, and J. Kieras. 2008. How arts training influences cognition. Arts and Cognition Monograph, 1–10. NewYork: Dana Foundation. TierneyA., J. Krizman, E. Skoe, K. Johnston, and N. Kraus. 2013. 14. High school music classes enhance the neural processing of speech. Frontiers in Psychology 4: 1–7. Weissman, M. J. 2005. Sing about Martin.YouTube video. https://www.youtube.com/watch?v=dF3hPT3PDI 15. Kristin Lems, Leah D. Miller, Tenena M. Soro. 2017. Building Literacy with English Language Learners, Second Edition: Insights from Linguistics. Guilford Publications.
Музика завжди з нами. Жодна подія не обходиться без музики. Це частина нашого життя, яку ми з легкістю зараз можемо запрограмувати у своїх плейерах. Молодь, зокрема, слухає музику постійно і те, що вони слухають відображає їхню особистість. Є великий сенс у тому, щоб використовувати інтерес студентів до музики за для мотивації вивчення іноземної мови. Якщо ви і не є дуже обізнаною у музиці людиною, є ряд методів здатних запровадити музичні та пісенні вправи у ваш клас іноземної мови. Деякі з них навіть не потребують технологічної підтримки. Те, про що йдеться далі, можливо заохотить викладачів іноземної мови спробувати нові методи у навчанні. Ця доповідь присвячена використанню музики для викладання будь-якої іноземної мови з розглядом веб-ресурсів для втілення цих ідей.
 
Date 2020-06-04T08:43:37Z
2020-06-04T08:43:37Z
2020-04
 
Type Article
 
Identifier Сагратова К.Е. Використання інтересу студентів до музики задля мотивації вивчення іноземної мови // Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг.ред. О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2020. – С.225-234
978-617-7832-35-4
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43275
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Талком, Київ
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ