Моніторингові дослідження у галузі вищої освіти: національний та наднаціональний виміри
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Моніторингові дослідження у галузі вищої освіти: національний та наднаціональний виміри
|
|
Creator |
Заслужена, Алла Андріївна
Гринюк, Світлана Петрівна |
|
Subject |
моніторинг
державна політика у галузі вищої освіти якість вищої освіти органи із забезпечення якості вищої освіти інтернаціоналізація вищої освіти |
|
Description |
У статті здійснено аналіз сучасних публікацій, присвячених моніторингу вищої освіти на національному і наднаціональному рівнях. Авторами здійснено спробу розкрити етапи становлення вітчизняного та зарубіжного моніторингу, уточнити сутність поняття моніторинг та освітній моніторинг. У статті визначено основні об’єкти моніторингу та напрями проведення досліджень; узагальнено основні завдання, функції, види та принципи проведення освітнього моніторингу. Обґрунтовано, що освітній моніторинг є ефективним засобом оцінювання якості вищої освіти. Авторами доведено, що в умовах кардинальних глобалізаційних змін ця проблема набуває особливого значення як для системи вищої освіти України, так і світу в цілому. Встановлено, моніторинг процедур оцінювання та забезпечення якості вищої освіти має бути системним, постійним та здійснюватися в межах всієї країни. Рейтинги вищих закладів освіти мають формуватися виключно за результатами моніторингу процедур оцінювання та забезпечення якості вищої освіти. Самі процедури оцінювання є важливими елементами системи забезпечення якості освіти та мають розглядатися саме як процедури забезпечення якості освіти. Опосередковано підкреслено, що забезпечення якості вищої освіти в умовах сьогодення є різноплановим та охоплює: наявність необхідних ресурсів, до яких відносяться: кадрові, фінансові, матеріальні, наукові, інформаційні тощо); організацію навчального процесу, яка найбільш адекватно відповідає сучасним тенденціям розвитку національної та світової економіки й освіти; контроль освітньої діяльності закладів вищої освіти та якості підготовки фахівців на всіх етапах навчання та рівнях. |
|
Date |
2020-10-28T20:52:57Z
2020-10-28T20:52:57Z 2020 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44641
|
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Педагогіка;
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Вісник післядипломної освіти. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. праць – Київ: УМО, 2020 – № 13(42). – С. 38-58.
|
|