Record Details

Дослідження деформаційного рельєфу поверхні обшивки літака місцевих повітряних сполучень для прогнозування утворень втомних тріщин

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Дослідження деформаційного рельєфу поверхні обшивки літака місцевих повітряних сполучень для прогнозування утворень втомних тріщин
 
Creator Бурлаченко, Віталій Миколайович
 
Subject навантаження
дипломна робота
тріщини
ресурс
втома
плакувальний шар
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. т. н. Хімко Андрій Миколайович.
Задачі діагностики і контролю несучої здатності конструкцій, оцінки їх
залишкового ресурсу не можуть мати однозначного рішення без врахування
пошкоджуваності тонкого поверхневого шару матеріалів (незворотного
пластичного деформування, розтріскування), яке проявляється під дією
циклічних навантажень на мікроструктурному рівні. Особливістю процесу
втоми металів, пов’язані з формуванням і еволюцією дислокаційної структури,
розрихлюванням і руйнуванням, які стають інтенсивніші в поверхневому шарі.
Тому поверхня обшивки являється носієм інформації, дослідивши яку можна
визначити ступінь пошкодження та ресурс несучої здатності конструкції в
цілому. Оцінка стану поверхневого шару може розглядатись як спосіб
діагностування втомної пошкоджуваності конструкції. При цьому серед
відомих показників фізико-механічних характеристик, які розраховуються
різними фізичними методами, особливу увагу представляє еволюція
деформаційного рельєфу (ДР).
Процеси локального пластичного деформування поверхні металевих
матеріалів при циклічному навантаженні характерні для втомної
пошкоджуваності на стадії до зародження тріщин. Вихід дислокацій на
поверхню з утворенням полос здвигу, екструзії і інтрузії являються
визначальними факторами формування ДР. Це явище використовується при
створені спеціальних сенсорів втомної пошкоджуваності, а також при
безпосередньому контролі стану авіаційних конструкцій, виготовлених з
листових алюмінієвих сплавів, які плакуються технічним чистим алюмінієм.
Ці питання описані в даній роботі, та різні методи та результати
досліджень з даної тематики.
 
Date 2021-03-11T10:57:21Z
2021-03-11T10:57:21Z
2020-12
 
Type Learning Object
 
Identifier https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48601
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ