Record Details

Формування підходів до управління маркетингом територій на засадах теорії обмежень систем

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Формування підходів до управління маркетингом територій на засадах теорії обмежень систем
Formation of approaches to management of marketing of territories on the basis of the theory of constraints
 
Creator Радченко, Ганна Анатоліївна
Радченко, Анна Анатолиевна
Radchenko, Anna Anatolyevna
Сібрук, Віктор Леонідович
Сибрук, Виктор Леонидович
Sibruk, Viktor Leonydovych
Кутліна, Ірина Юріівна
Кутлина, Ирина Юрьевна
Kutlina, Iryna Yuryevna
 
Subject маркетинг територій
маркетингові дослідження
marketing of territories
marketing research
332.143
 
Description Стаття спрямована на пошук сучасних підходів до управління маркетингом територій, спираючись на методологію теорії обмеження систем. Проведено аналіз загальних підходів до визначення поточного стану території і впливу чинників зовнішнього середовища на її функціонування.
Проаналізовано шляхи формування комплексу маркетингу відповідно до стратегічного спрямування розвитку території. Обґрунтовано необхідність застосування принципів і методів теорії
обмеження систем у практиці управління маркетингом територій. Запропоновано підхід до формування механізму управління маркетингом територій відповідно до існуючого інструментарію
теорії обмеження систем.
Стаття спрямована на пошук сучасних підходів до управління маркетингом територій, спираючись на методологію теорії обмеження систем. Проведено аналіз загальних підходів до визначення поточного стану території і впливу чинників зовнішнього середовища на її функціонування.
Проаналізовано шляхи формування комплексу маркетингу відповідно до стратегічного спрямування розвитку території. Обґрунтовано необхідність застосування принципів і методів теорії
обмеження систем у практиці управління маркетингом територій. Запропоновано підхід до формування механізму управління маркетингом територій відповідно до існуючого інструментаріютеорії обмеження систем.
Статья направлена на поиск современных подходов к управлению маркетингом территорий,опираясь на методологию теории ограничения систем. Проведен анализ общих подходов к определению текущего состояния территории и влияния факторов внешней среды на ее функционирование.Проанализированы способы формирования комплекса маркетинга в соответствии состратегическим направлением развития территории. Обоснована необходимость применения принципов и методов теории ограничения систем в практике управления маркетингом территорий. Предложен подход к формированию механизма управления маркетингом территорий всоответствии с существующим инструментарием теории ограничения систем.
The article is devoted to analysis of modern approaches to managing marketing of territories based on the methodology of the theory of constraints. Marketing of territories is a complex process that involves the selection and improvement of methods and tools in the region's development, taking into account the influences of various environmental factors affecting on it. Development of territorial management processes to a large extent depends on quality of marketing research of micro and macroenvironment. According to the results of marketing research, SWOT and PEST analyzes is conducting, which becoming information basis for the development strategies of the territories. Marketing strategies are developing in accordance with the components of the marketing mix concept: product, price, promotion. Strategies must be consistent with each other and take into account the influence of external factors. Therefore, the territory as an object of management is a complex system of interconnected links and factors. The theory of constraints (TOC) is a set of methods and tools for optimizing complex organizational systems, solving problems, and achieving success. The TOC is successfully used in the management of complex systems and processes in many industries and companies. The main feature of TOC is focusing on the concentration of resources to address key issues or system constraints. The advantage of TOC is the possibility of modeling managerial decisions based on not only quantitative indicators, but also qualitative evaluations, subjective judgments about the peculiarities of the mechanisms of the functioning of the system and its components. Management of marketing based on the theory of constraints can become one of the key factors in the success of the territory.
 
Date 2020-06-03T12:59:21Z
2020-06-03T12:59:21Z
2019-09
 
Type Article
 
Identifier Радченко Г.А. Сібрук В.Л. Кутліна І.Ю. Формування підходів до управління маркетингом територій на засадах теорії обмежень систем / Проблеми системного підходу: зб. наук. праць. - Випуск № 4 (72) / 2019 (Частина 2). – К. НАУ, 2019. – С. 193-199
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43254
10.32782/2520-2200/2019-4-59
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ