Протиріччя у формуванні художнього образу сакрального простору в архітектурі ХХ століття
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Протиріччя у формуванні художнього образу сакрального простору в архітектурі ХХ століття
Противоречия в формирование художественного образа сакрального пространства в архитектуре XX века Contradictions in the Formation of the Artistic Image of Sacred Space in XX Century architecture |
|
Creator |
Гнатюк, Лілія Романівна
Гнатюк, Лилия Романовна Gnatiuk, Liliia |
|
Subject |
формоутворення
сакральний простір сакральна архітектура десакралізація архітектурний модернізм традиціоналізм формообразования сакральное пространство сакральная архитектура десакрализация архитектурный модернизм традиционализм formation sacral space sacral architecture desacralization architectural modernism traditionalism 726.5 (477) |
|
Description |
У статті проаналізовано історію змін у формуванні художнього образу сакральної архітектури XX століття, що виходить від загострення суперечностей між модерністськими та традиційними цінностями, через стан часового домінування модернізму, періоду постмодерної контрреволюції, аж до сучасного затвердження ірраціональних цінностей, що виявляється, серед інших, у тонко артикульованому поклонінні трансцендентність. Розглянуто чинники, які впливають на формоутворення сакрального простору. Зокрема питання, що носять більш загальний характер та стосуються ідеологічних причин різноманітності, включаючи доктринальні джерела окремих підходів. Також досліджено причини різноманітності форм і суперечливих понять у зведені сакральних споруд ХХ століття. Представлено ряд логічних невідповідностей, які порушили однорідність архітектури, характерну для попередніх епох для зібрання послідовників християнства. Розглянуто погляд богословів на позитивний сенс феномена десакралізації а також вплив світських досліджень, що виявили взаємозв'язок між сучасними психологічними установками та такою специфічною сферою діяльності, якою є храмобудівництво. Представлено загальні засади формоутворення сакральних споруд, які перестали будуватись таким чином, що дало змогу відрізнити їх від будівель інших цілей. В статье проанализирована история изменений в формировании художественного образа сакральной архитектуры XX века, которая исходит от обострения противоречий между модернистскими и традиционными ценностями. От состояния временного доминирования модернизма, периода постмодернистской контрреволюции до современного утверждения иррациональных ценностей, которое оказывается, среди прочих, в тонко артикулированном поклонении трансцендентности. Рассмотрены факторы, которые влияют на формообразование сакрального пространства. В частности вопросы, носящие более общий характер и касающиеся идеологических причин разнообразия, включая доктринальные источники отдельных подходов. Также исследованы причины возникновения разнообразия форм и противоречивых понятий в строительстве храмов. Представлен ряд логических несоответствий, которые нарушили однородность архитектуры, характерной для предыдущих эпох для собраний последователей христианства. Рассмотрен взгляд богословов на положительный смысл феномена десакрализации а также влияние светских исследований, которые обнаружили взаимосвязь между современными психологическими установками и такой специфической сферой деятельности, которой является храмостроительство. Представлены общие принципы формообразования церковных сооружений, которые, согласно этой концепции, перестали строиться таким образом, что позволило отличить их от зданий других целей. The article analyzes the history of changes in the formation of artistic image of sacral architecture of the XX century, which comes from the aggravation of contradictions between modernist and traditional values. From the state of temporary dominance of modernism, the period of postmodern counter-revolution to the modern assertion of irrational values, which, among other things, is in the subtly articulated worship of transcendence. The factors that influence the formation of sacral space are considered. In particular, issues of a more general nature and ideological causes of diversity, including doctrinal sources of particular approaches. The causes of the diversity of forms and contradictory concepts in the construction of temples were also investigated. A number of logical inconsistencies are presented, which violated the homogeneity of the architecture characteristic of earlier eras for the meetings of followers of Christianity. The view of theologians on the positive meaning of the phenomenon of desacralization, as well as the influence of secular studies, which have found a relationship between modern psychological attitudes and such a specific sphere of activity, which is temple building, is considered. The general principles of the formation of church structures, which, according to this concept, ceased to be constructed in such a way that allowed them to be distinguished from buildings of other purposes, are presented. |
|
Date |
2021-04-01T08:33:16Z
2021-04-01T08:33:16Z 2020 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Гнатюк Л.Р. Протиріччя у формуванні художнього образу сакрального простору в архітектурі ХХ століття / Гнатюк Л.Р. // Сучасні проблеми архітектури та містобудування: науково-технічний збірник / Київський національний університет будівництва та архітектури. - К., 2020. – Вип. 56. – C. 17–31
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48985 10.32347/2077-3455.2020.56.17-31 |
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Сучасні проблеми архітектури та містобудування;
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Київський національний університет будівництва та архітектури
|
|