Clusterization of urban territory for building an effective delivery sustem
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Clusterization of urban territory for building an effective delivery sustem
Кластеризація міської території для побудови ефективної системи доставки |
|
Creator |
Смерічевський, Сергій Францович
Smerichevskyi, Serhii Frantsovych Савченко, Л. В. Savchenko, L.V. |
|
Subject |
кластеризація
зонування в містобудуванні моделі транспортного попиту кластерний аналіз 338.242.2:001.895(4+477+477.74) |
|
Description |
Поняття кластеризації є досить широким для тлумачення. До класичного уявлення про кластеризацію як процеса, що застосовується для великої території (в межах країни, групи країн або навіть континенту), може бути додано поняття географічної кластеризації. Такий процес часто проводиться для території міста, і зазвичай називається зонуванням. Актуальність кластеризації (або зонування) міської території обумовлена потребою у моделюванні та побудові раціональних маршрутів руху транспортних засобів, моніторингу вантажних та пасажирських потоків між різними районами або мікрорайонами міста. Під час кластеризації певна зона міста розглядається як єдине ціле з певним попитом на товари, пропозицією для інших зон, з відомою кількістю споживачів, магазинів, транспортних засобів тощо. При кластеризації (зонуванні) території міста можуть бути поставлені такі цілі: – моделювання логістичних потоків для раціональної організації дорожнього руху, побудови маршрутів, оцінки вузьких місць транспортної інфраструктури тощо; – систематизація містобудування (отримання зон з приблизно однаковими показниками для застосування до них певних правил, технологій, обмежень тощо); – організація доставки вантажів, сервісного обслуговування клієнтів міста (розбиття міста на зони для обслуговування клієнтів, що знаходяться всередині кожної зони). Поняття кластеризації має досить широке трактування. Зокрема, для території міста кластеризація часто передбачає отримання певних територіальних зон, які розглядають як єдине ціле при моделюванні транспортних потоків, організації логістичного обслуговування споживачів тощо. Сучасні програмні продукти з побудови ефективної схеми доставки товарів жителям міст часто мають можливість зонування території, що обслуговується. Це дозволяє вдало розподіляти транспорті засоби, водіїв та кур’єрів по різних частинах міста, будувати раціональні маршрути доставки. Стаття містить набір математичних методів, що дозволяють розподілити міських споживачів на оптимальну кількість кластерів, а також здійснити кластеризацію території при заданій кількості зон, або отримати зони приблизно однакового розміру. Для моделювання транспортних потоків вантажного, пасажирського та індивідуального транспорту міст розглядається функціонал потужного програмного продукту PTV Vision® VISUM. Зонування території міста в ньому є необхідним етапом моделювання транспортних потоків. Окрему увагу приділено вирішенню логістичних задач, для яких географічна кластеризація (або зону- вання) міської території є доцільною або необхідною умовою отримання оптимальних рішень при організації перевезень. Прикладом вдалої кластеризації є застосування поштових індексів, що лягли в основу побудови логістики поштових операторів. Аналогічне розбиття міста на зони обслуговування взяте за основу приватними компаніями експрес-доставки, відділення яких розташовані як центроїди міських зон обслуговування. The concept of clustering has a broad interpretation. In particular, clustering often involves obtaining certain territorial zones for the city territory, which are considered as a whole when modeling traffic flows, organizing service logistics, etc. Modern software products for building an effective delivery scheme for urban customers often have the ability to zone the area being served. This allows to distribute vehicles, drivers and couriers across different parts of the city successfully, build rational delivery routes. The material contains a set of mathematical methods that allow to distribute urban consumers to the optimal number of clusters, as well as to divide the territory at a given number of zones, or to obtain zones of approximately the same size. To model the traffic flows of freight, passenger and individual transport of cities, the functionality of the powerful PTV Vision® VISUM software is considered. Zoning the city territory in it is a necessary stage for transport flows modeling. Particular attention is paid to the solution of logistic problems, for which geographical clustering (or zoning) of urban area is a suitable or necessary condition for obtaining optimal solutions in organization of transportation. An example of successful clustering is the use of postal codes, which formed the basis for the forming of postal operators’ logistics. A similar division of the city into some service zones isa core of private express delivery companies, whose offices are located ascentroids of urban service areas. |
|
Date |
2020-06-02T10:17:37Z
2020-06-02T10:17:37Z 2020 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Smerichevskyi S., Savchenko L. Clusterization of urban territory for building an effective delivery sustem // Collective monograph under the editorship of S. Smerichevska, Cluster model of innovative development of the national economy: infrastructure and investment aspectsp. - Poznań: Wydawnictwo naukowe WSPIA, 2020. - 205-224p.
978-83-60038-76-5 http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43202 |
|
Language |
uk
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Wydawnictwo naukowe WSPIA, м. Познань
|
|