Компонент "метафізичний вік" концепту "дитина" у романах Г. Бічер Стоу "Хатина дядька Тома" та Є.Гінзбург "Крутий маршрут"
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Компонент "метафізичний вік" концепту "дитина" у романах Г. Бічер Стоу "Хатина дядька Тома" та Є.Гінзбург "Крутий маршрут"
|
|
Creator |
Володарська, Маргарита Володимирівна
|
|
Subject |
Бічер Стоу
Гінзбург метафізичний вік дитина поняття "наївність" 821.09(100)(082) Н35 |
|
Description |
Література 1. Арзамасцева И. (2006). Художественная концепция детства в русской литературе 1900–1930 годов. (Дис. док. филол. наук). Московский педагогический государственный университет, Москва. 2. Баумейстер А. (2012). Добродетель веры и образ ученичества: что значит принять Царство как дитя? Детство в христианской традиции и современной культуре. К. Б. Сигов (Сост.). (с. 309-315). Київ: Дух і Літера. 3. Брат Ришар из Тэзе. (2012). Дети и младенцы, малые и меньшие в Евангелии от Матвея. Детство в христианской традиции и современной культуре. К. Б. Сигов (Сост.). (с. 80-90). Київ: Дух і Літера. 4. Гинзбург Е. (1990). Крутой маршрут. Москва: Советский писатель. 5. Копелев Л., Орлова Р. (1989). Евгения Гинзбург в конце крутого маршрута. Е. Гинзбург, Крутой маршрут: 2-х т. (Т. 2, с. 311-345). Рига: Курсив. 6. Ammons E. (1977). Heroines in Uncle Tom’s Cabin. American Literature, 49 (2), 161-179. 7. Beecher Stowe H. (2002). Uncle Tom’s Cabin or Negro Life in the Slave States of America. Ware, Hertfordshire: Wordsworth Classics. 8. Bernstein R. (2011). Racial Innocence: Performing American Childhood from Slavery to Civil Rights. New York: NYU Press. 9. Ferguson SallyAnn H. (1996). Christian Violence and the Slave Narrative. American Literature, 68 (2), 297-320.
У своїй авторитетній розвідці Е. Аммонс, окреслюючи коло осіб, що працюють на утвердження культу матері в «Хатині…», розглядає Тома як фемінне втілення Христа через нетипові для чоловіка його доби якості Тома, серед яких – пріоритет емоціонального над раціональним, що резонує з прихованою фемінністю самого Ісуса. За такої аргументації оксюморон “the old child”, вживаний на позначення Тома, або просто лишається поза увагою, або ж тлумачиться як різновид типової для аболіціоністських дебатів проекції ознак дитинства на расу з метою акцентування санкціонованої провладної позиції вищих верств. Однак розгляд оксюморону на тлі появи у тексті контамінації мотиву «людина-річ» та біблійної концепції «малих цих» дозволяє апелювати до іншого боку особистості афроамериканця – дитини не в расовому, а в євангельському розумінні. Як справжній християнин і богослов, Том повинен бути дитиною, свідомою свого одвічно учнівського статусу. Том є дитиною як адресат любові маленької Єви: адже акцентована Р. Бернштайн трансгресія невинності через доторк імплікує одночасно і трансгресію дитячості, беручи до уваги аксіологічну єдність зазначених понять в межах романтичної парадигми. Концепт «дитина» постає платформою для зближення Тома з Ісусом, оскільки Ісус також здатний бути «малим» у тому сенсі, що він є молодший за Іоанна і прямує за ним. |
|
Date |
2020-06-11T07:23:16Z
2020-06-11T07:23:16Z 2020-04 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Володарська М.В. Компонент "метафізичний вік" концепту "дитина" у романах Г. Бічер Стоу "Хатина дядька Тома" та Є.Гінзбург "Крутий маршрут" // Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг.ред. О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2020. – С.131-136
978-617-7832-35-4 http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43383 |
|
Language |
uk
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Талком, Київ
|
|