Record Details

Компонент "метафізичний вік" концепту "дитина" у романах Г. Бічер Стоу "Хатина дядька Тома" та Є.Гінзбург "Крутий маршрут"

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Компонент "метафізичний вік" концепту "дитина" у романах Г. Бічер Стоу "Хатина дядька Тома" та Є.Гінзбург "Крутий маршрут"
 
Creator Володарська, Маргарита Володимирівна
 
Subject Бічер Стоу
Гінзбург
метафізичний вік
дитина
поняття "наївність"
821.09(100)(082) Н35
 
Description Література 1. Арзамасцева И. (2006). Художественная концепция детства в русской литературе 1900–1930 годов. (Дис. док. филол. наук). Московский педагогический государственный университет, Москва. 2. Баумейстер А. (2012). Добродетель веры и образ ученичества: что значит принять Царство как дитя? Детство в христианской традиции и современной культуре. К. Б. Сигов (Сост.). (с. 309-315). Київ: Дух і Літера. 3. Брат Ришар из Тэзе. (2012). Дети и младенцы, малые и меньшие в Евангелии от Матвея. Детство в христианской традиции и современной культуре. К. Б. Сигов (Сост.). (с. 80-90). Київ: Дух і Літера. 4. Гинзбург Е. (1990). Крутой маршрут. Москва: Советский писатель. 5. Копелев Л., Орлова Р. (1989). Евгения Гинзбург в конце крутого маршрута. Е. Гинзбург, Крутой маршрут: 2-х т. (Т. 2, с. 311-345). Рига: Курсив. 6. Ammons E. (1977). Heroines in Uncle Tom’s Cabin. American Literature, 49 (2), 161-179. 7. Beecher Stowe H. (2002). Uncle Tom’s Cabin or Negro Life in the Slave States of America. Ware, Hertfordshire: Wordsworth Classics. 8. Bernstein R. (2011). Racial Innocence: Performing American Childhood from Slavery to Civil Rights. New York: NYU Press. 9. Ferguson SallyAnn H. (1996). Christian Violence and the Slave Narrative. American Literature, 68 (2), 297-320.
У своїй авторитетній розвідці Е. Аммонс, окреслюючи коло осіб, що працюють на утвердження культу матері в «Хатині…», розглядає Тома як фемінне втілення Христа через нетипові для чоловіка його доби якості Тома, серед яких – пріоритет емоціонального над раціональним, що резонує з прихованою фемінністю самого Ісуса. За такої аргументації оксюморон “the old child”, вживаний на позначення Тома, або просто лишається поза увагою, або ж тлумачиться як різновид типової для аболіціоністських дебатів проекції ознак дитинства на расу з метою акцентування санкціонованої провладної позиції вищих верств. Однак розгляд оксюморону на тлі появи у тексті контамінації мотиву «людина-річ» та біблійної концепції «малих цих» дозволяє апелювати до іншого боку особистості афроамериканця – дитини не в расовому, а в євангельському розумінні. Як справжній християнин і богослов, Том повинен бути дитиною, свідомою свого одвічно учнівського статусу. Том є дитиною як адресат любові маленької Єви: адже акцентована Р. Бернштайн трансгресія невинності через доторк імплікує одночасно і трансгресію дитячості, беручи до уваги аксіологічну єдність зазначених понять в межах романтичної парадигми. Концепт «дитина» постає платформою для зближення Тома з Ісусом, оскільки Ісус також здатний бути «малим» у тому сенсі, що він є молодший за Іоанна і прямує за ним.
 
Date 2020-06-11T07:23:16Z
2020-06-11T07:23:16Z
2020-04
 
Type Article
 
Identifier Володарська М.В. Компонент "метафізичний вік" концепту "дитина" у романах Г. Бічер Стоу "Хатина дядька Тома" та Є.Гінзбург "Крутий маршрут" // Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг.ред. О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2020. – С.131-136
978-617-7832-35-4
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43383
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Талком, Київ
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ