Record Details

Система автоматичного управління маловисотним польотом гелікоптера

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Система автоматичного управління маловисотним польотом гелікоптера
 
Creator Нікітюк, Дмитро Сергійович
 
Subject повітряне судно
несний гвинт
мала висота
маловисотний політ
система автоматичного управління
радіовисотомір
автомат перекосу
дипломна робота
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: к.т.н., професор кафедри авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів, Філяшкін Микола Кирилович.
В даний час гелікоптери широко використовуються в транспортній авіації в гірській місцевості, у болотистих, бездоріжніх районах. Можливість виконання вертикального зльоту і посадки обумовила застосування гелікоптерів у морській авіації, аварійно-рятувальній і санітарній службах. Усе більш широке застосування знаходять гелікоптери при контролі технічного стану різноманітних нафто- і газопроводів. У останні роки усе більше застосування знаходять гелікоптери для попередження і ліквідації промислових аварій, здійснюючи екологічний контроль стану повітряного простору.
Необхідність у гелікоптерах також виникає при виконанні загальноєвропейської програми екологічного моніторингу. Відмінною рисою використання гелікоптерів є те, що абсолютна більшість із усіх перерахованих задач необхідно виконувати на малих і гранично малих висотах, в умовах недостатньої видимості і при інших несприятливих факторах, що складають умови польоту. Пілот гелікоптеру повинний аналізувати багато чинників, що швидко змінюються, забезпечувати надійне управління гелікоптером і при цьому виконувати корисну роботу. Виконання таких складних і важких операцій в умовах близькості до землі накладає на пілота великі фізичні і психологічні навантаження, потребує концентрації сил і уваги при керуванні гелікоптером. Маловисотний режим польоту гелікоптера є найбільш небезпечним для гелікоптероводіння. Підвищити рівень безпечності маловисотного режиму
можливо за рахунок автоматизації процесів обробки інформації та управління. Автоматичне управління повздовжнім рухом гелікоптера відбувається через канал загального кроку несного гвинта або через канал автомата перекосу. При цьому в першому випадку гелікоптер рухається суто вертикально, в іншому суто горизонтально. На практиці ж, досвідчені пілоти керують висотою по різному, тобто чергують управління через той чи інший канал. Це пов'язане, по-перше, з більшою ефективністю управління висотою польоту через канал АП на великих швидкостях, а, по-друге, з появою критичних режимів обтікання несного гвинта на великих швидкостях при спробі збільшити вертикальну швидкість за рахунок збільшення загального кроку несного гвинта. Таким чином постає питання про автоматизацію двоканального управління маловисотним польотом.
 
Date 2021-01-16T11:09:21Z
2021-01-16T11:09:21Z
2020-12-22
 
Type Other
 
Identifier Нікітюк Д.С. Система автоматичного управління маловисотним польотом гелікоптера. - Кваліфікаційна робота здобувача вищої освіти. - Київ, Національний авіаційний університет. - 2020. - 105 с.
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45252
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ