Record Details

Стартап-проект :Цифрова модель заходу літака на посадку за сигналами курсового радіомаяка

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Стартап-проект :Цифрова модель заходу літака на посадку за сигналами курсового радіомаяка
 
Creator Білошицький, Петро Володимирович
 
Subject дипломна робота
літак
курсовий радіомаяк
курсовий радіоприймач
захід на посадку
стартап-проект
цифрова модель
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ".
Керівник проекту: к.т.н., дoцeнт, Пoлухін Aнaтoлій Вaсильoвич
Авіація є найбільш перспективним видом транспорту у наш час. Літак для більшості став головним транспортним засобом, він зручний, безпечний, швидкий.
За статиcтикою взліт та посадка є найбільш небезпечними етапами під час польоту літака. Близько 36% усіх катастроф відбувається на цих етапах.
Висока ефективність повітряного судна та безпека його польоту нерозривно пов'язані один з одним і безпосередньо залежать від якостей самого судна та людини-оператора, що керує їм. Задля підвищення надійності в літаках використовуються автоматичні бортові системи управління. Дані системи слують для підвищення ефективності використання літака, ефективності роботи екіпажу та зниження його стомлюваності, безпеки польоту. Система забезпечує необхідні характеристики стійкості і керованості у всьому діапазоні експлуатаційних режимів польоту, забезпечує автоматичні режими польоту, обмежує граничні режими польоту, відображає основні пілотажно-навігаційні параметри.
У дипломній роботі розроблено цифрову модель автоматичного заходу літака на посадку за сигналами курсового радіомаяка в умовах атмосферної турбулентності.
Для графічного та анімаційного представлення результатів моделювання було створено веб-додаток засобами JavaScript стандарту ECMAScript2015, HTML5, CSS3.
Актуальність теми дипломної роботи полягає в тому, захід на посадку і посадка є найскладнішими етапами польоту літака, тому що управління ним відбувається в умовах психологічного тиску і дефіциту часу на аналіз та прийняття правильних рішень. Cистема автоматичного управління (САУ) зменшує ймовірність виникнення помилок пілота під час прийняття рішення і виконання тих чи інших еволюцій літака.
Безпека польоту літака на етапі заходу на посадку за сигналами курсового радіомаяка (КРМ) визначається багатьма чинниками, одним із яких є точність його виходу в площину посадкового курсу та руху в цій площині в реальних умовах експлуатації. Виходячи з цього, дослідження точності заходу літака на посадку за сигналами КРМ є важливим та актуальним.
Об’єкт дослідження: цифрова модель автоматичного заходу літака на посадку за сигналами курсового радіомаяка на ринку програмний продуктів для дослідження динаміки польоту.
Предмет дослідження: літак в режимі автоматичного заходу на посадку за сигналами КРМ та комерційні перспективи стартап-проекту.
Мета роботи: аналіз перспектив даного стартап-проекту на ринку програмних продуктів для дослідження динаміки польоту літака. Визначення загальних напрямів використання потенційної моделі, а також її відмінність від аналогів конкурентів.
Мeтoди дoсліджeння: під час дoсліджeння булo викopистaнo програмні та графічні методи мoдeлювaння фізичних пpoцeсів. Засобами 3D графіки представлено здійснення кутових еволюцій літаком під час заходу на посадку.
Результати дипломної роботи: створено цифрову мoдeль зaхoду літaкa нa пoсaдку зa сигнaлaми курсового радіомаяка, визначено перспективи даного стартап-проекту на ринку програмних продуктів.
Матеріалами досліджень можуть бути зацікавлені фахівці в області побудови авіаційних тренажерів та літаків, проектувальники, дослідники та розробники програмного забезпечення систем автоматичного управління.
Модель може бути використана також у навчальному процесі при підготовці фахівців різних освітніх ступенів відповідних спеціальностей, а також у авіаційних наукового-дослідних та виробничих організаціях та установах.
 
Date 2021-01-13T10:25:46Z
2021-01-13T10:25:46Z
2020-12-24
 
Type Other
 
Identifier https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45179
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ