Record Details

Представленість та роль контролю в сучасних методиках навчання перекладу

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Представленість та роль контролю в сучасних методиках навчання перекладу
 
Creator Король, Тетяна
 
Subject translation and interpretation teaching technologies
assessment procedures
hetero-assessment
self-assessment
peerassessment
assessment tools and instruments
 
Description The given article deals with the analysis of contemporary teaching
technologies used for the development of students‘ skills and abilities in
versatile types of translation and interpretation at the university level from
the point of view of the range of assessment procedures involved. The need
in thorough elaboration and implementation of appropriate not only heterobut self- and peer-assessment tools and techniques has been substantiated
due to the analysis of assessment role in a prospective philologist‘s
professional development and activity. The discrepancy between the
mentioned above need and lack of such techniques and tools in modern
students‘ university training has been revealed. Some prospective
empirically verified ways and instruments for their accomplishment have
been singled out and reviewed.
 
Date 2021-02-19T10:07:29Z
2021-02-19T10:07:29Z
2019-04
 
Type Article
 
Identifier Король Т. Представленість та роль контролю в сучасних методиках навчання перекладу Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. А.Г. Гудманяна, С.І. Сидоренка. – К.: Аграр Медіа Груп, 2019. – 404 с.
978-617-646-453-2
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47528
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Аграр Медіа Груп
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ