Record Details

Український молодіжний сленг

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Український молодіжний сленг
Ukrainian youth slang
 
Creator Сібрук, Анастасія Володимирівна
Добровольська, Людмила Анатоліївна
Яковлєва, Аліна Андріївна
Sibruk, Anastasiia
Dobrovolska, Liudmyla
Yakovlieva, Alina
 
Subject тропи
епітет
метафора
порівняння
термін
аналітичний підхід
tropes
epithets
metaphor
comparison
terms
analytical approach
 
Description Здатність метафори висвітлювати нові сторони змісту понять, відкривати нові семантичні пласти, що були раніше не помічені, зосереджує увагу адресата на сутності нового наукового явища. У процесі термінотворення метафора є механізмом перекодування природного знака у мовний знак. У наукових текстах переважають номінативні метафори, проте нам вдалося зафіксувати поодинокі випадки образних, когнітивних та концептуальних. Використання метафор у мові науки полегшує інтерпретацію наукового дискурсу, оскільки дозволяє розглянути явище з декількох боків та порівняно з іншими явищами дає змогу побачити динаміку їхнього розвитку. Епітети в науковому дискурсі виконують увиразнювальну й оцінну функції. Вони надають позитивної або негативної конотації. Порівняння використовують в науковому та науково-популярному текстах для удоступнення викладу. Вони допомагають розкрити багатство асоціативних відтінків наукового мовлення, посилюють та увиразнюють його емоційне та оцінне забарвлення, вказують на домінантні ознаки авторського стилю. Такі види тропів, як гіпербола, перефраза є рідковживаними у сучасних наукових лінгвістичних текстах. Проте поодинокі випадки уживання цих тропів свідчать про намагання авторів презентувати науковий текст, зробити його переконливішим та вишуканішим.
Одним із напрямків сучасних досліджень у сфері лінгвістики є розгляд основних особливостей і закономірностей функціонування різних видів і типів текстів у науковій сфері, а також специфіки наукового стилю в результаті взаємодії мовних та позамовних чинників. Характеризуючи тексти за різними ознаками, важливо враховувати на лише ознаки позамовні (сфера людської діяльності у суспільстві, сфера спілкування, функції мови і функції мовлення), а і власне мовні (функціонально стилістичне розшарування засобів мови). Під час підготовки наукового тексту дослідник пам’ятає про його індивідуальність. Це залежить від автора, інтелектуальних здібностей, мовного чуття, досвіду текстотворення. Опрацьовуючи навчально-методичну літературу, студент, як правило, має справу з сухим викладом матеріалу. Тільки окремі дослідники дозволяють собі використовувати тропи у наукових на навчально-наукових текстах.
One of the areas of modern research in the field of linguistics is to consider the main features and patterns of functioning of different types of texts in the scientific field, as well as the specifics of the scientific style as a result of the interaction of linguistic and extralinguistic factors. When characterizing texts on various grounds, it is important to take into account not only extralinguistic features (the sphere of human activity in society, the sphere of communication, language functions and speech functions), but also language itself (functional stylistic stratification of language). When preparing a scientific text, the researcher remembers its individuality. It depends on the author, intellectual abilities, language sense, experience of text creation.
 
Date 2021-03-03T08:29:49Z
2021-03-03T08:29:49Z
2021-02
 
Type Thesis
 
Identifier Сібрук А.В., Добровольська Л.А., Яковлєва А.А. Український молодіжний сленг / А.В.Сібрук, Л.А.Добровольська , А.А.Яковлєва // Theoretical and practical scientific achievements: research and results of their implementation: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 3), February 12, 2021. Pisa, Italian Republic: NGO European Scientific Platform. – P. 51-54.
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48127
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ