Record Details

Забезпечення експлуатаційної надійності фюзеляжу транспортних літаків

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Забезпечення експлуатаційної надійності фюзеляжу транспортних літаків
 
Creator Теплик, Євген Генадійович
 
Subject композит
дипломна робота
фюзеляж
надійність
літак
оцінка
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. т. н. Хімко Андрій Миколайович.
Під терміном «фюзеляж» прийнято розуміти корпус літака. Саме до фюзеляжу
літального апарату кріпиться оперення, крила і в деяких моделях шасі. Основним
призначенням фюзеляжу є розміщення екіпажу, вантажу, пасажирів і обладнання. У
фюзеляжі літака можуть бути розміщені паливні баки, силова установка і шасі.
Фюзеляж виступає тілом кожного літака. У ньому розміщується кабіна
пілотів, баки з паливом, залежно від типу літака можуть також бути обладнані:
багажні відділення, салон з кріслами пасажирів і т.д. Схема корпусу літака
складається з поперечних, поздовжніх елементів і обшивки. Поперечні елементи
силової конструкції корпусу представлені шпангоутами, а поздовжні системою -
стрінгерами і лонжеронами. Що стосується обшивки, то вона виготовляється з
металевих листів, для зниження маси і підвищення міцності широко
використовують дюралюміній.
Фюзеляж виступає основою кожного літального апарату, що дозволяє з'єднати
в єдине ціле всі складові частини. Кожен тип літака висуває свої вимоги до
характеристик корпусу, при цьому потрібно зберегти аеродинаміку, необхідну
форму і максимально знизити масу, не втрачаючи міцності конструкції. Все це
досягається за рахунок:
1. Вибору форм і параметрів будови фюзеляжу, за рахунок якого можна
досягти мінімального лобового опору при польоті. Підібрати корисний об'єм і
визначитися з загальними габаритами корпусу.
2. Корпус повинен створювати підйомну силу агрегату до 40% в інтегральних
схемах літального апарату. Це дозволяє знизити масу і площу крил.
3. Підвищення щільності загального компонування дозволяє раціонально
використовувати внутрішній об'єм і розміщення вантажів біля центру ваги.
Розміщення вантажів біля центру маси дозволяє досягти кращих льотних
характеристик літака. Звуження діапазонів центрування апарату при різних
варіантах розташування палива, боєприпасів і їх витрачання в процесі польоту
повинно забезпечувати стабільність машини.
 
Date 2021-03-15T11:26:09Z
2021-03-15T11:26:09Z
2020-12
 
Type Learning Object
 
Identifier https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48718
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ