Перевод как феномен пространства профессионального дискурса
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Перевод как феномен пространства профессионального дискурса
Translation as a phenomenon in space of professional discourse |
|
Creator |
Рудіна, Марина Володимирівна
|
|
Subject |
феномен перевода
профессиональный педагогический перевод компаративистский метод кросс-культурный подход translation phenomenon professional pedagogical discourse comparative method cross-cultural approach |
|
Description |
Рассмотрены особенности, межотраслевые научный связи феномена перевода в пространстве профессионально-педагогического дискурса. Акцентировано внимание на компаративистском и кросс-культурном подходах. Отмечено, что интеграция специалистов в мировой рынок труда обуславливает необходимость формирования у студентов иноязычной коммуникативной компетентности, эффективных навыков перевода. Актуальны научно-теоретические, научно-методические исследования феноменов образования.
Peculiarities, intersectoral scientific relations of translation as a phenomenon of professional pedagogical discourse are investigated in the article. Special attention is paid to comparative and cross-cultural approaches. It is noted that the integration of young specialists to the global labor market hows the necessity of forming students' foreigne communicative competence and effective translating skills. Scientific and theoretical and scientific and methodical; researches of aducational phenomena' complex are topical. |
|
Date |
2015-12-01T18:15:25Z
2015-12-01T18:15:25Z 2015-06-20 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Рудина М.В. Перевод как феномен пространства профессионального дискурса / М.В. Рудина // Научные перспективы ХХI века. Достижения и перспективы нового столетия: ежемесячный науч. журнал. - Новосибирск : EDUCATIO, 2015. - №5 (12). - Ч. 3. - С. 86-89.
34567-1769 http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/17056 |
|
Language |
ru
|
|
Relation |
Филологические науки;
|
|
Format |
application/msword
|
|
Publisher |
Международный научный институт "Educatio"
|
|