Record Details

Оптимізація закону керування автопілоту літака

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Оптимізація закону керування автопілоту літака
 
Creator Херсонна, Ірина Володимирівна
 
Subject дипломна робота
система стабілізації
робастна динамічна система
синтез оптимальної структури
аналітичне конструювання
закон керування
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. п. н. Денисенко Світлана Миколаївна.
В останнє десятиліття спостерігається стрибкоподібний розвиток авіаційної
техніки взагалі і складової частини – транспортної авіації – зокрема. На повітряних
трасах з'явилися широкофюзеляжні лайнери. Цивільна авіація (ЦА) поповнюється
сучасними літаками типу Ан-140, Ан-148, Ан-225, Ан-124, Ан-74, Ан-70.
Передбачаються польоти літаків ЦА по ІІІ категорії ІКАО.
Розвиток цивільної авіації та розширення її застосування в різних галузях
народного господарства безперервно змінюють і умови вирішення навігаційних
завдань в польоті. Підвищення інтенсивності повітряного руху висуває нові вимоги
до точності навігації з метою попередження зіткнень між літаками в повітрі при
перетинах повітряних трас, а також для забезпечення прийому літаків, що
прибувають в зону аеропорту. Точна навігація є головним фактором, що дозволяє
підвищити пропускну здатність повітряних трас за рахунок більш щільного
бічного, вертикального і поздовжнього ешелонування.
Для підвищення економічної ефективності транспортних польотів далекі
рейси, наприклад через океани, організовуються з вибором оптимального
маршруту, що враховує розподіл вітру на трасі. Такі маршрути більш складні для
навігаційного забезпечення в порівнянні зі звичайними ортодромічними трасами і
вимагають спеціальних заходів для їх успішного виконання. Вплив економіки
проявляється також в тенденції до скорочення льотного екіпажу, що вимагає,
зокрема, забезпечення командира екіпажу автоматизованими бортовими (
автопілотами) і наземними технічними засобами.
Для забезпечення найбільшої надійності і точності в будь-яких можливих
умовах польоту на борту сучасного літака необхідно мати кілька незалежних
датчиків курсу і швидкості польоту, що працюють на різних принципах дії, а
визначення поточних координат вести як методами незалежних визначень, так і
методами числення. Збільшення числа каналів збору навігаційної інформації
досягається також шляхом дублювання деяких однакових датчиків.
4
Особливості траєкторій і тимчасових характеристик руху літаків вимагають
виконання всіх обчислювальних і логічних операцій швидко в реальному масштабі
часу або навіть з випередженням (прогнозування ходу польоту) і тим самим
визначають необхідність високої оперативності при зборі та обробці інформації.
 
Date 2021-02-01T07:46:51Z
2021-02-01T07:46:51Z
2020-12
 
Type Learning Object
 
Identifier https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45592
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ