Ідентифікація моделей динаміки БПЛА в умовах невизначеності
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Ідентифікація моделей динаміки БПЛА в умовах невизначеності
|
|
Creator |
Андрушко, Ігор Віталійович
|
|
Subject |
дипломна робота
система управління методи ідентифікації робастність ПІД-регулятор модель динаміки БПЛА |
|
Description |
Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. п. н. Денисенко Світлана Миколаївна.
Безпілотні літальні апарат (БПЛА) мають широкий спектр застосувань, тому збільшується запит на нові системи керування такими літальними апаратами. Велику кількість розробок БПЛА засновано на доступних системах керування, в яких реалізовані прості алгоритми керування для номінальних режимів польоту. Однак, на практиці необхідно розширювати можливості цих систем за рахунок застосування робастних законів керування, моделювання динаміки, урахування невизначеності на стадії проектування. В даний час зростає потреба в системах керування, які володіють робастними властивостями при невизначеності динаміки БПЛА, наявності збоїв або пошкодження під час їх роботи, а особливо при малій повітряної швидкості, при посадці або тривалому баражування. Моделювання аеродинамічних сил і моментів БПЛА є однією з найскладніших частин динамічного моделювання, а аеродинамічні дані, що використовуються при проектуванні системи керування, мінімальні або взагалі відсутні. Зазвичай аеродинамічні сили і моменти моделюються як функції від повітряної швидкості, висоти (щільності повітря), аеродинамічних коефіцієнтів, змінних руху і керуючих вхідних сигналів. Традиційно аеродинамічні коефіцієнти розраховуються за допомогою аналітичних і чисельних методів, оцінюються на основі продувок в аеродинамічній трубі і льотних випробувань. Аеродинамічні сили і моменти у великій мірі залежать від квадрата повітряної швидкості, а БПЛА мають неадаптовану або фіксовану структуру систем автоматичного керування (САК) і часто виконують польоти на низьких швидкостях при наявності зовнішніх збурень. Крім того, в залежності від типу двигуна або корисного навантаження, БПЛА може істотно змінювати свої характеристики, тому параметри динамічної моделі БПЛА змінюються в польоті, що можна розглядати як параметричну невизначеність. Це ускладнює застосування класичних методів проектування систем керування для таких об'єктів. Для керування багатовимірним об'єктом з невизначеністю в динаміці була розроблена теорія синтезу робастних систем керування, заснована на лінійних матричних нерівностях, Н∞ і µ-синтезі. |
|
Date |
2021-02-01T07:48:23Z
2021-02-01T07:48:23Z 2020-12 |
|
Type |
Learning Object
|
|
Identifier |
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45597
|
|
Language |
uk
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|