Record Details

Ідентифікація моделей динаміки БПЛА в умовах невизначеності

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Ідентифікація моделей динаміки БПЛА в умовах невизначеності
 
Creator Андрушко, Ігор Віталійович
 
Subject дипломна робота
система управління
методи ідентифікації
робастність
ПІД-регулятор
модель динаміки БПЛА
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. п. н. Денисенко Світлана Миколаївна.
Безпілотні літальні апарат (БПЛА) мають широкий спектр застосувань, тому
збільшується запит на нові системи керування такими літальними апаратами.
Велику кількість розробок БПЛА засновано на доступних системах керування, в
яких реалізовані прості алгоритми керування для номінальних режимів польоту.
Однак, на практиці необхідно розширювати можливості цих систем за рахунок
застосування робастних законів керування, моделювання динаміки, урахування
невизначеності на стадії проектування. В даний час зростає потреба в системах
керування, які володіють робастними властивостями при невизначеності динаміки
БПЛА, наявності збоїв або пошкодження під час їх роботи, а особливо при малій
повітряної швидкості, при посадці або тривалому баражування.
Моделювання аеродинамічних сил і моментів БПЛА є однією з
найскладніших частин динамічного моделювання, а аеродинамічні дані, що
використовуються при проектуванні системи керування, мінімальні або взагалі
відсутні. Зазвичай аеродинамічні сили і моменти моделюються як функції від
повітряної швидкості, висоти (щільності повітря), аеродинамічних коефіцієнтів,
змінних руху і керуючих вхідних сигналів. Традиційно аеродинамічні коефіцієнти
розраховуються за допомогою аналітичних і чисельних методів, оцінюються на
основі продувок в аеродинамічній трубі і льотних випробувань.
Аеродинамічні сили і моменти у великій мірі залежать від квадрата повітряної
швидкості, а БПЛА мають неадаптовану або фіксовану структуру систем
автоматичного керування (САК) і часто виконують польоти на низьких швидкостях
при наявності зовнішніх збурень. Крім того, в залежності від типу двигуна або корисного навантаження, БПЛА може істотно змінювати свої характеристики, тому
параметри динамічної моделі БПЛА змінюються в польоті, що можна розглядати
як параметричну невизначеність. Це ускладнює застосування класичних методів
проектування систем керування для таких об'єктів. Для керування багатовимірним
об'єктом з невизначеністю в динаміці була розроблена теорія синтезу робастних
систем керування, заснована на лінійних матричних нерівностях, Н∞ і µ-синтезі.
 
Date 2021-02-01T07:48:23Z
2021-02-01T07:48:23Z
2020-12
 
Type Learning Object
 
Identifier https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45597
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ