Record Details

Сучасні підходи до підвищення кваліфікації (стажування) викладачів вищої школи

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Сучасні підходи до підвищення кваліфікації (стажування) викладачів вищої школи
Modern approaches to vocational education (training) of high school teachers
 
Creator Струк, Ірина Василівна
 
Subject стажування
науково-педагогічні працівники
підвищення кваліфікації
професійна підготовка
науково-педагогічні працівники
вища школа
378:046.4
 
Description У публікації розглядаються сучасний стану підготовки, перепідготовки та стажування (підвищення кваліфікації) фахівців закладів вищої освіти з огляду на світовий досвід країн з потужною науковою та освітянською базою – Німеччина, Ірландія, Японія, Люксембург, Швеція, Великобританія та Сполучені Штати. Проаналізовано нормативно-правові акти, які регламентують процедуру проходження стажування (підвищення кваліфікації) та визначають її місце в освітянському середовищі. У статті проаналізовані основні форми компетентнісного підходу в процесі стажування (підвищення кваліфікації) науково-педагогічних працівників вищої школи та доведено, що у сучасних умовах вони набагато ширші, ніж це визначено українським законодавством. У статті доведено, що вітчизняну систему стажування (підвищення кваліфікації) необхідно спрямувати на забезпечення психолого-педагогічної підготовки викладачів вищої школи, надання різнорівневої допомоги для ефективного навчання на робочому місці, зокрема варто включити сесії, які розкривають питання особливостей викладацької діяльності, сутності професійної компетентності викладача; розробити і впровадити програми тренінгів, тренінгів-нарад, семінарів з питань формування професійних компетентностей, самонавчання; впровадити систему консультативної допомоги з питань викладацької діяльності та саморозвитку, забезпечити слухачів навчально-методичними та інформаційними матеріалами. У публікації розглядається структура системи підвищення кваліфікації (стажування) виходячи з закордонного/вітчизняного досвіду та її відповідність українським стандартам, а також подано приклад її схематичного зображення.
The article deals with the conceptual theoretical approaches to the study of the problem of scientific-pedagogical worker further training according to new qualification requirements for educational staff, analyzes the structural components of professional pedagogical training of the High School Teacher, which contain skills development in a global context based upon experience of Germany, Ireland, Japan, Luxembourg, Sweden, United Kingdom and the United States.
Vocational education (training) that is an element of the educational system of Ukraine has an important role in the process of personal self-development of teachers and effective teaching learning process. The normative and legal acts that regulate the work of high school teachers and determine form of vocational education (training) were analyzed.
The publication deals with various forms of vocational education (training). Based on the research of foreign experience, the main directions of activity, forms of professional work and means of influence on the high school teacher were determined. Forms of vocational education (training) that shape educational space and affect the teacher of high school were defined. In particular, attention was paid to (1) improwing English language skills of non- linguistic specialties teachers; (2) developing personal skills, approaches and attitude towards the professional development activities through modern forms of vocational education (training); (3) establishing the university academic mobility programs-base, scholarship programs for teachers; (4) using innovative teaching strategies instead of classical (5) putting into practice the greatest scientific technology and production achievements.
 
Date 2020-06-22T10:58:14Z
2020-06-22T10:58:14Z
2019
 
Type Article
 
Identifier Струк І.В. Сучасні підходи до підвищення кваліфікації (стажування) викладачів вищої школи / І.В. Струк // Стратегічні орієнтири розвитку Національного авіаційного університету в умовах динамічного освітнього середовища: Загальноуніверситетська стратегічна сесія Національного авіаційного університету. – К.: НАУ, 2019. – С. 202-211.
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43630
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ