Record Details

Дослідження методів удосконалення конвективно плівкового охолодження лопатки соплового апарату високотемпературній турбіні високого тиску двоконтурного ГТД для дальномагістрального літака

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Дослідження методів удосконалення конвективно плівкового охолодження лопатки соплового апарату високотемпературній турбіні високого тиску двоконтурного ГТД для дальномагістрального літака
 
Creator Орел, Мирослав Олександрович
 
Subject удосконалення
газотурбінний двигун
дипломна робота
охолодження
турбіна
лопатки
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. т. н. Хімко Андрій Миколайович.
На даний час в загальному обсязі світового виробництва ГТД, в
вартісному вираженні, авіаційні двигуни становлять близько 70 %, наземні і
морські - близько 30 %.
У сучасної цивільної та військової авіації ГТД практично повністю
витіснили поршневі двигуни і зайняли домінуюче становище. Їх широке
застосування в енергетиці, промисловості та транспорті стало можливим
завдяки більш високій енерговіддачі, компактності та малій вазі в порівнянні
з іншими типами силових установок.
Високі питомі параметри ГТД забезпечуються особливостями
конструкції і термодинамічного циклу. Цикл ГТД, хоча і складається з тих же
основних процесів, що і цикл поршневих двигунів внутрішнього згоряння, але
має істотну відмінність. У поршневих двигунах процеси відбуваються
послідовно, один за іншим, в одному і тому ж елементі двигуна - циліндрі. У
ГТД ці ж процеси відбуваються одночасно і безперервно в різних елементах
двигуна. Завдяки цьому в ГТД немає такої нерівномірності умов роботи
елементів двигуна, як в поршневому, а середня швидкість та масові витрати
робочого тіла в 50 ... 100 разів вищі, ніж в поршневих двигунах. Це дозволяє
зосередити в малогабаритних ГТД великі потужності.
ГТД знайшли широке використання на теренах України. Зважаючи на
той факт, що газотурбінні двигуни виготовляються на території нашої країни
і є об’єктом успішного експорту, а ремонтуються ще й ГТД закордонного
виробництва (наприклад, авіаційні, які застосовуються у літаках, які
експлуатуються на авіалініях України), існує необхідність у вивчені нових
способів покращення характеристик ГТД, які можуть використовуватись як
при проектуванні та виробництві, так і при ремонті.
 
Date 2021-03-15T07:33:24Z
2021-03-15T07:33:24Z
2020-02
 
Type Learning Object
 
Identifier https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48705
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ