Основні етапи зміни концепції національної ідентичності в літературі Ірландії XX століття
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Основні етапи зміни концепції національної ідентичності в літературі Ірландії XX століття
The main stages of the changing of the concept of national identity in the literature of Ireland of the XX century |
|
Creator |
Конопляник, Леся Миколаївна
Мельникова, Катерина Сергіївна |
|
Subject |
національна ідентичність
північноірландська криза міфологізм ірландські саги national identity Northern Irish crisis Anglo-Irish literature mythologism Irish sagas 821.111 |
|
Description |
У статті розглядаються основні періо- ди та віхи розвитку англо-ірландської літератури XX ст. та відображення в ній глибоко властивої культурі Ірландії теми національної ідентичності. Північноірландська криза оголила протиріччя суспільства та проблеми національ- ного самовизначення. Історико-політичні події у країні наклали відбиток на творчість англо-ірландських пись- менників. Національна тематика назавжди залишилася основною в їхніх творах, хоча акценти поступово зміщува- лись. Саме визначення етапів зміни концепції національ- ної ідентичності протягом XX ст. стало основною метою нашого дослідження. Довгий час залишаючись на пери- ферії світового художнього процесу, в XX ст. ірландська література подарувала світові трьох лауреатів Нобелів- ської премії: Вільяма Єйтса, Семюеля Бекета та Шеймаса Хіні. Незважаючи на історичні перешкоди, втрату рідної мови, міжрелігійні суперечності, ірландська література сприяла національному культурному розквіту. Її неможли- во розглядати поза історичним контекстом. Літературі цієї країни властиві міфологізм, звернення до народних казок і християнських сказань, занурення в минуле, доклад- ний життєпис, романтичні ідеї (Дж. Джойс, Е. О’Даффі, Дж. Монтегю, П. Каванах та ін.). Рідна земля, культур- на пам’ять надихають письменників і одночасно стають джерелом страждань героїв. Протягом чверті століття до революції основною темою літературних творів було наці- ональне визволення, а з набуттям державного суверенітету поступово викристалізовується тенденція пошуку загаль- ноєвропейського шляху. Від детальних описів історичних подій і політичних перипетій (Дж. Фаррелл, У. Тревор) автори поступово переходять до камерного, потаємного, хоча національна тематика не залишає їхні твори. Так, уже в кінці XX ст. з’явилися романи, які виявилися результатом нового художнього та культурного пошуку. Сюжети та про- блематика творів стали більш особистими: переживання власного досвіду, рефлексія на тему драматичних відно- син зі своєю батьківщиною та минулим (Дж. МакГахерна, Г. Паттерсон, М. Костелло, Д. Мадден, Б. МакЛаверті).
The article reviews the main periods and milestones of the development of Anglo-Irish literature of the 20th century and reflection in it the theme of the national identity that is deeply typical for the culture of Ireland. The Northern Irish crisis revealed contradictions of society and problems of national self-determination. The historical and political events in the effected works of Anglo-Irish writers, the national themes remained the main themes in their works forever, although emphases gradually shifted. Preeminently the determination of stages related to the change of the national identity conception during the 20th century became the main goal of the research. Remaining at the periphery of the world literature process for a long time, in the 20th-century Irish literature gifted the world three Nobel Prize laureates: William Yeats, Samuel Beckett, Seamus Heaney. Notwithstanding the historical obstacles, a loss of the mother tongue, interreligious contradictions, Irish literature contributed to the national cultural prosperity. It is impossible to review it beyond the historical context. The literature of this country features mythologism, appeal to the people’s fairy-tales and Christian stories, immersion in the past, a detailed life story, romantic ideas (James Joys, Eimar O’Duffi, John Montague, Patrick Kavanagh, and others). The native land and cultural memory inspire writers and at the same time become a cause of suffering. During the quarter of the century until the Revolution, the main theme of works of fiction had been the national liberation, and with the acquisition of the state sovereignty, a tendency of the all-European path gradually forms. From the detailed description of historical events and political troubles (James Farrell, William Trevor) authors gradually shift to chamber, mysterious themes, although national themes do not leave their works. Therefore, novels which became a result of new fiction and the cultural search came out in the late 20th century. The plots and problems of works became more private: feelings of personal experience, reflection on a theme of dramatic relationship with the motherland and the past (John McGahern, Glenn Patterson, Mary Costello, Deirdre Madden, Bernard MacLaverty). |
|
Date |
2020-05-05T18:02:09Z
2020-05-05T18:02:09Z 2019 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Конопляник Л.М., Мельникова К.С. Основні етапи зміни концепції національної ідентичності в літературі Ірландії XX століття // Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія : Філологія. – Одеса, 2019. Випуск № 42, Т.1. – С. 114-117
2409-1154 http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42487 10.32841/2409-1154.2019.42.1.27 |
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Філологія;
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Міжнародний гуманітарний університет
|
|