Record Details

Математична модель багатокритеріального розподілу транспортних потоків для автоматизованих систем мультимодальних транспортних мереж

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Математична модель багатокритеріального розподілу транспортних потоків для автоматизованих систем мультимодальних транспортних мереж
Математическая модель многокритериального распределения транспортных потоков для автоматизированных систем мультимодальных транспортных сетей
Mathematical model of multicriteria distribution of transport flows for automated systems of multimodal transport networks
 
Creator Конрад, Тетяна Ігорівна
Конрад, Татьяна Игоревна
Konrad, Tetiana Igorivna
 
Subject мультимодальне перевезення
оптимальність
багатокритеріальна оптимізація
фактор
критерій
архітектура
система підтримки прийняття рішень
мультимнодальне перевозки
оптимальность
многокритериальная оптимизация
критерий
архитектура
система поддержки принятия решений
multimodal transportation
optimality
multicriteria optimization
factor
criterion
architecture
decision support system
004.415.2
 
Description Уперше розроблено інфологічну модель факторів, показників та критеріїв
оптимальності маршрутуперевезеннявантажів в мультимодальнихтранспортних мережах,
яка базується на методах евристичного аналізу предметної галузі і відрізняється
формалізацією задачі визначення оптимального маршруту у багатокритеріальній формі
ієрархії вкладених груп критеріїв, що забезпечує підвищення адекватності математичних
моделей розв’язку оптимізаційних задач транспортного типу. Удосконалено математичну
модель багатокритеріального розподілу транспортних потоків в мультимодальних
транспортних мережах, яка базується і відрізняється багатокритеріальним вибором
оптимального маршруту на графах з використанням вкладених згорток за нелінійною
схемою компромісів, що забезпечує підвищення ефективності управління транспортними
потоками за компромісним відношенням вектору показників ефективності до вартості.
Удосконалено архітектуру програмної системи підтримки прийняття рішень
багатокритеріального розподілу транспортних потоків в мультимодальних транспортних
мережах, яка базується на використанні в розрахунковому блоці структурних елементів, що
забезпечують отримання обумовлених рішень про оптимальний маршрут перевезень, як
результат синергетичногооб’єднаннярозробленоїінфологічноїмоделіфакторів та показників
і удосконаленої математичної моделі оптимального розподілу транспортних потоків.
Впервые разработана инфологическая модель факторов, показателей и критериев
оптимальности маршрута перевозки грузов в мультимодальных транспортных сетях,
которая базируется на методах эвристического анализа предметной области и отличается
формализацией задачи определения оптимального маршрута в многокритериальной
форме иерархии вложенных групп критериев, что обеспечивает повышение адекватности
математических моделей решения оптимизационных задач транспортного
типа.Усовершенствована математическая модель многокритериального распределения транспортных потоков в мультимодальных транспортных сетях, которая базируется и
отличается многокритериальным выбором оптимального маршрута на графах с
использованиемвложенных сверток по нелинейной схеме компромиссов, что обеспечивает
повышение эффективности управления транспортными потоками по компромиссному
отношением вектора показателей эффективности к стоимости. Усовершенствована
архитектура программной системы поддержки принятия решений многокритериального
распределения транспортных потоков вмультимодальных транспортных сетях, основанная
на использовании в расчетном блоке структурных элементов, обеспечивающих получение
обусловленных решений про оптимальный маршрут перевозок, как результат
синергетического объединения разработанной инфологической модели факторов и
показателей и усовершенствованной математической модели оптимального
распределения транспортных потоков.
For the first time, an infological model of factors, indicators, and criteria of optimal route
of cargo transportation in multimodal transport networks was developed, which is based on
methods of a heuristic analysis of the subject area and differs in formalizing the problem of
determining the optimal route in a multicriteria hierarchy of nested groups of criteria which
improves an increase in the adequacy of mathematical models for solving transport-type
optimization problems.The mathematical model of multicriteria distribution of traffic flows in
multimodal transport networks is improved, which is based on and differs in multicriteria choice
of the optimal route on graphs using nested convolutions according to the nonlinear scheme of
compromises which improves an increase in the efficiency of traffic flow management by a
compromise ratio of the vector of efficiency to cost. Improved the architecture of the software
system for decision support of the multicriteria distribution of traffic flows in multimodal
transport networks, which is based on the use in the calculation block of structural elements that
provide conditional decisions on the optimal route of transportation as a result of synergistic
integration and an improved mathematical model of the optimal distribution of traffic flows. The
architecture of the software system differs in the improvement of the structure of the calculation
unit due to the formalization of the transport problem in a multicriteria form and the choice of the
optimal route for the integrated efficiency of graph structures. The use of advanced architecture
allows increasing the efficiency of traffic flow management in terms of efficiency and reliability
of the original solutions.The mathematical support of the computational algorithm is based on the
method of multi-criteria selection of the optimal route for the transportation of goods and the
method of optimal distribution of limited resources.
 
Date 2021-03-28T14:33:34Z
2021-03-28T14:33:34Z
2021-03-28
 
Type Thesis
 
Identifier Конрад Т.І. Математична модель багатокритеріального розподілу транспортних потоків для автоматизованих систем мультимодальних транспортних мереж: дис. на здобуття наукового ступеня кандидата техн. наук : 01.05.03. - Київ, 2021. - 232 с.
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48934
 
Language uk
 
Format application/pdf
application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ