Загальна характеристика альтернативної педагогічної підготовки в США
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Загальна характеристика альтернативної педагогічної підготовки в США
Общая характеристика альтернативной педагогической подготовки в США General characteristic of alternative certification of teachers in USA |
|
Creator |
Пазюра, Наталія Валентинівна
Пазюра Наталья Валентиновна Pazyura Natalia |
|
Subject |
альтернативні програми
ментор професійний розвиток сертифікація середня школа учитель альтернативне программы ментор профессиональное развитие сертификация средняя школа учитель alternative ways certification of teachers mentor professional development teachers’ training teachers |
|
Description |
Стаття присвячена питанню підготовки учителів в США нетрадиційним шляхом - за допомогою альтернативних програм. Автор надає загальну характеристику таких програм: аналізує їх зміст, розглядає форми і методи підготовки «альтернативних» учителів середньої школи. Розкрита специфіка програм альтернативної підготовки - це спрямованість на потреби регіону (штату), в якому вони були запроваджені, скорочений термін навчання(від 1до 3 років), забезпечення учителів – новачків необхідним психолого-педагогічним супроводом у перший рік роботи учителя. У роботі проаналізовані вимоги до тих, хто бажає одержати професію учителя за нетрадиційними програмами, а також до менторів – досвідчених учителів, які надають необхідну психологічну підтримку та педагогічну підготовку на місце роботи. Увагу спрямовано і на аналіз ролі соціальних партнерів в організації та проведенні альтернативних програм. Зроблений висновок щодо важливості такого типу педагогічної підготовки для забезпечення необхідної кількості педагогічних працівників та підтримки високих стандартів освіти в США.
Статья посвящена вопросу підготовки учителей в США нетрадиционным способом – с помощью альтерантивных програм. Автор представляет общую характеристику таких програм: анализирует их содержание, рассматривает форми и методы підготовки «альтернативних» учителей середній школы. Раскрыта специфика программ альтернативной подготовки – это направленность на потребности региона (штата), в котором они были организованы, сокращенный срок обучения (от 1 до 3 лет), обеспечение учителей – новичков необходимым психолого-педагогическим сопровождением в первый год работы учителя. В работе проанализированы требовния к тем, кто желает получить профессию учителя по нетрадиционным программам, а так же к менторам – опытным учителям, которые обеспечивают необходимую психологическую поддержку и проводять педагогическою подготовку на месте работы. Внимание сосредоточено и на анализе роли социальных партнеров в организации и проведении такого типа педагогической подготовки. Вывод сделан о важности такого типа підготовки для обеспечения необходимого количества педагогических работников и поддержании високих стандартов образования в США. The urgent need to train additional special education teachers has resulted in a variety of initiatives by state agencies as well as the federal government to create additional training programs, to simplify certification requirements, and to devise alternative methods for the preparation of teaching personnel. Such alternative routes to certification have raised serious issues about the qualifications of teachers trained by short-cut methods, as well as the quality of services they are able to provide. Alternative certification programs allow individuals with college degrees in other fields to enter teaching without enrolling in traditional campus-based teacher education programs. These programs are designed to reduce the time and expense of obtaining teaching credentials through a streamlined curriculum coupled with intensive on-the-job supervision. The existing literature has described the features of such programs, but has failed to report data on the proficiency of teachers prepared by alternative certification programs, their subsequent employment and retention probabilities, or their impact on services to students. And, no data is currently available that evaluates the effectiveness of alternative certification programs in preparing special educators. Such research is clearly needed, both by policymakers and by practitioners. Research is needed to determine the appropriateness of alternative certification training models in preparing educators to deliver quality educational programming to students, as well as their effectiveness in addressing the critical teacher shortages by increasing the pool of available teachers and reducing the turnover and retention problems. Proponents of alternative certification have asserted that such models encourage talented people from other fields to enter teaching and increase the potential supply of teachers available to reduce shortages, and that traditional teacher education programs have little substance or value in preparing teachers while alternative models provide intensive training and supervision focused on critical skills needed for successful teaching. The article reveals alternative ways to train teachers in USA in the end of the 20th century as main mechanisms to increase qualitative and quantitative characteristics of teaching stuff. The author concentrates the attention on the advantages and disadvantages of non-traditional way to acquire teaching profession. The peculiarities of the development in different states of the country, main characteristics of the training with the help of alternative programs have been found, the target groups have been described. |
|
Date |
2017-02-02T11:20:41Z
2017-02-02T11:20:41Z 2015-02 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
2411-264X PRINT
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/24508 |
|
Language |
uk
|
|
Format |
application/msword
|
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|