Постмодернізм індіанської літератури як маркер колоніального прикордоння
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Постмодернізм індіанської літератури як маркер колоніального прикордоння
|
|
Creator |
Шостак, Оксана Григорівна
|
|
Subject |
національна ідентичність
індіанська література індіанське мистецтво корінні народи космопримітивізм національна ідея індіанці 821.09(100)(082) Н35 |
|
Description |
Література: Allen, Paula Gunn. The Sacred Hoop: Recovering the Feminine in American Indian Traditions. – Boston: Beacon Press, 1986. - 311p. Jobin, Danne. Gerald Vizenor’s Transnational Aesthetics in Blue Ravens// Transmotion. – 2019. –Vol.5.No.1. – P.33-55. Lyotard, Jean-Francois. The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. Theory and History of Literature. – Minneapolis: University of Minnesota Press, 1984. – 144 p. Mackay, James. Wanton and Sensuous in the Musee du Quai Branly: Gerald Vizenor’s Cosmoprimitivist Visions of France// Journal of Postcolonial Writing. – 2015. – Vol.51. No.2. – P.170-183. McHale, Brian. Constructing Postmodern. – London-New York: Routledge, 1992. – 354 p. Ruppert, James. Mediation in Contemporary Native American Fiction. – Norman: U of Oklahoma Press, 1995. – 174 p. Shanley, Katheryn W. “Writing Indian”: American Indian Literature and the Future of Native American Studies// Studying Native America: Problems and Prospects/ Ed. Russel Thornton. – Madison: University of Wisconsin Press, 1998. – P.130-151. Treuer, David. Native American Fiction: A User’s Manual. – Saint Paul: Graywolf Press, 2006. – 224 p. Vizenor, Gerald. Narrative Chance: Postmodern Discourse on Native American Literatures. American Indian Literature and Critical Studies Series. – Norman: University of Oklahoma Press, 1998. – 238p Vizenor, Gerald. The Unmissable: Transmotion in Native Stories and Literature.// Transmotion. – 2015. Vol.1. No.1. – P.143-175. Weaver, Jace; Womack, Greg; Warrior, Robert Allen. American Indian Literary Nationalism. – Albuquerque: University of New Mexico Press, 2006. – 272p. Дж. Візенор висуває провокативну думку про те, що постмодернізм «звільняє» індіанську літературу, надаючи їй шляхи вираження особливого корінного гумору і абсурдності, що так притаманні традиційним трікстеріанським оповідкам. У такий спосіб маргінес знаходить собі шлях у центр. Сам Візенор висловлює незадоволеність тим, що постмодернізм не розкладає оповідь на «культурні категорії». Для самого критика надзвичайно важливою є категорія «репрезентативності реальності», яку він розглядає у контексті постмодерніської уяви. Візенор зазначає, що для того аби функціонувати у цій царині особистість має почуватися комфортно у власній душі, а це є найважливішим завданням людини у цьому світі. У такий спосіб дослідник прагне віднайти втрачені у сучасному деконструйованому світі людські і племінні цінності. Однією із перших цінностей, яку слід відновити є відчуття великої родини і широких родинних зв’язків на противагу культивованої у сучасності нестабільної нуклеарної сім’ї. Почасти Візенор змінює місцями реальність і уяву, підкреслюючи у такий спосіб характерну для індіанського світогляду думку про те, що проблеми людини йдуть із середини неї самої, а не залежать від оточення і світу. |
|
Date |
2020-06-02T08:44:46Z
2020-06-02T08:44:46Z 2020-04 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Шостак О.Г. Постмодернізм індіанської літератури як маркер колоніального прикордоння // Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг.ред. О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2020. – С. 96-101
978-617-7832-35-4 http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43199 |
|
Language |
uk
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Талком, Київ
|
|