Record Details

Постмодернізм індіанської літератури як маркер колоніального прикордоння

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Постмодернізм індіанської літератури як маркер колоніального прикордоння
 
Creator Шостак, Оксана Григорівна
 
Subject національна ідентичність
індіанська література
індіанське мистецтво
корінні народи
космопримітивізм
національна ідея
індіанці
821.09(100)(082) Н35
 
Description Література: Allen, Paula Gunn. The Sacred Hoop: Recovering the Feminine in American Indian Traditions. – Boston: Beacon Press, 1986. - 311p. Jobin, Danne. Gerald Vizenor’s Transnational Aesthetics in Blue Ravens// Transmotion. – 2019. –Vol.5.No.1. – P.33-55. Lyotard, Jean-Francois. The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. Theory and History of Literature. – Minneapolis: University of Minnesota Press, 1984. – 144 p. Mackay, James. Wanton and Sensuous in the Musee du Quai Branly: Gerald Vizenor’s Cosmoprimitivist Visions of France// Journal of Postcolonial Writing. – 2015. – Vol.51. No.2. – P.170-183. McHale, Brian. Constructing Postmodern. – London-New York: Routledge, 1992. – 354 p. Ruppert, James. Mediation in Contemporary Native American Fiction. – Norman: U of Oklahoma Press, 1995. – 174 p. Shanley, Katheryn W. “Writing Indian”: American Indian Literature and the Future of Native American Studies// Studying Native America: Problems and Prospects/ Ed. Russel Thornton. – Madison: University of Wisconsin Press, 1998. – P.130-151. Treuer, David. Native American Fiction: A User’s Manual. – Saint Paul: Graywolf Press, 2006. – 224 p. Vizenor, Gerald. Narrative Chance: Postmodern Discourse on Native American Literatures. American Indian Literature and Critical Studies Series. – Norman: University of Oklahoma Press, 1998. – 238p
Vizenor, Gerald. The Unmissable: Transmotion in Native Stories and Literature.// Transmotion. – 2015. Vol.1. No.1. – P.143-175. Weaver, Jace; Womack, Greg; Warrior, Robert Allen. American Indian Literary Nationalism. – Albuquerque: University of New Mexico Press, 2006. – 272p.
Дж. Візенор висуває провокативну думку про те, що постмодернізм «звільняє» індіанську літературу, надаючи їй шляхи вираження особливого корінного гумору і абсурдності, що так притаманні традиційним трікстеріанським оповідкам. У такий спосіб маргінес знаходить собі шлях у центр. Сам Візенор висловлює незадоволеність тим, що постмодернізм не розкладає оповідь на «культурні категорії». Для самого критика надзвичайно важливою є категорія «репрезентативності реальності», яку він розглядає у контексті постмодерніської уяви. Візенор зазначає, що для того аби функціонувати у цій царині особистість має почуватися комфортно у власній душі, а це є найважливішим завданням людини у цьому світі. У такий спосіб дослідник прагне віднайти втрачені у сучасному деконструйованому світі людські і племінні цінності. Однією із перших цінностей, яку слід відновити є відчуття великої родини і широких родинних зв’язків на противагу культивованої у сучасності нестабільної нуклеарної сім’ї. Почасти Візенор змінює місцями реальність і уяву, підкреслюючи у такий спосіб характерну для індіанського світогляду думку про те, що проблеми людини йдуть із середини неї самої, а не залежать від оточення і світу.
 
Date 2020-06-02T08:44:46Z
2020-06-02T08:44:46Z
2020-04
 
Type Article
 
Identifier Шостак О.Г. Постмодернізм індіанської літератури як маркер колоніального прикордоння // Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг.ред. О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2020. – С. 96-101
978-617-7832-35-4
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43199
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Талком, Київ
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ