Record Details

Метод прогнозування та попередження авіаційних подій на основі аналізу дерева ризиків

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Метод прогнозування та попередження авіаційних подій на основі аналізу дерева ризиків
 
Creator Водолазова, Віолетта Ігорівна
 
Subject дипломна робота
повітряне судно
безпілотний літальний апарат
безпека польотів
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 21.01.2020 р. №008/од "Про перевірку кваліфікаційних робіт на академічний плагіат 2019-2020р.р. навчальному році ". Керівник проекту: д.т.н., проф., Харченко Володимир Петрович
Цивільна авіація України є однією з найважливіших складових як економіки, так і політичного зовнішнього іміджу нашої держави. Незважаючи на її малу частку (1-5% в середньому) в загальній кількості перевезених пасажирів і вантажів транспортними підприємствами України, значення і роль національної громадянської є надзвичайно високою. З чисто економічної точки зору цивільна авіація через високу вартість послуг і динамічного характеру їх продажу забезпечує швидкий і вагомий приплив фінансових коштів, особливо в іноземній валюті. З позицій користі даної галузі в соціальній сфері цивільна авіація також однозначно займає все лідируючі місця по комфортності і швидкості перевезення пасажирів, а також вантажів. Що ж стосується політично-іміджевої ролі національної цивільної авіації, то вона по суті грає роль візитної картки держави для широких верств громадськості в світовому співтоваристві.
На сьогоднішній день цивільна авіація України переживає дуже непрості часи. З одного боку, шлях цивільної авіації незалежної України відзначений низкою видатних успіхів, з іншого боку про себе з кожним роком все більше і більше дають знати помилки і прорахунки, допущені раніше. Перш ніж приступити до більш докладного опису діяльності цивільної авіації України, автором наводиться загальна коротка характеристика стану сфери цивільної авіації України на кінець 2002 р Ринок авіаперевезень України на сьогоднішній день «різношерстий і погано структурований, що викликає законне бажання у Мінтрансу найближчим часом ще більше активно зайнятися приведенням його "до тями" ».
Сьогодні в Україні зареєстровано понад 90 авіаційних організацій, що займаються транспортними перевезеннями або авіахімробіт. 64 авіакомпанії мають статус приватних, 27 - поки продовжують перебувати в держвласності. Майже третина перевізників (26 авіакомпаній) спеціалізуються виключно на пассажироперевозках. За оцінками ряду експертів, більше 85% пасажирських перевезень здійснюються на регулярних рейсах і тільки 15% - на чартерних, з вантажоперевезеннями ситуація зворотна - майже 90% припадає на чартерні рейси.
Частка українських авіакомпаній в регулярних міжнародних перевезеннях "в Україні, з України" становить лише близько 40%, що обумовлено тим, що іноземні авіакомпанії виконують рейси на більш сучасних літаках, ніж ті, які є у більшості українських компаній. В цілому самольотно-вертолітний парк цивільної авіації України застарів, фахівці оцінюють вироблення ресурсу літаків, які перебувають в експлуатації в українських авіакомпаніях, в розмірі 70%, середній вік українських авіалайнерів становить 15-20, а то і більше, років. Дана обставина викликає серйозну загрозу, тому що найближчим часом дуже ймовірно прийняття заборони на польоти українських літаків в європейські країни, оскільки вони не відповідають вимогам безпеки, екології, шумостойкості і охорони навколишнього середовища.
Кількість аеропортів в Україні становить 40, з них 18 мають статус міжнародних. Однак, незважаючи на значний список діючих аеропортів, левова частка обслуговування повітряних суден доводиться лише на 8 найбільших з них - київські "Бориспіль" і "Жуляни", а також аеропорти Донецька, Дніпропетровська, Львова, Одеси, Харкова та Сімферополя. За даними Держдепартаменту авіаційного транспорту, у 2000 році ці аеропорти обслужили понад 84% всіх пасажирських перевезень в Україні. Частка цих аеропортів в обслуговуванні вантажоперевезень у 2000 році склала 92%. Статус власності аеропортів дуже різний: державні, приватні, і знаходяться в муніципальній власності. За невеликим винятком всі аеропорти юридично розділені з базуються на них авіакомпаніями. Технічна забезпеченість українських аеропортів в цілому відповідає діючим вимогам, проте є і дуже серйозні успіхи в цій галузі: Злітно-посадкова смуга № 1 Державного міжнародного аеропорту "Бориспіль" вже об'єктивно визнана однією з кращих смуг в Європі.
Національний авіаційний університет
 
Date 2021-02-02T12:24:38Z
2021-02-02T12:24:38Z
2020-12
 
Type Thesis
 
Identifier https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45650
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ