Record Details

Динамічне програмування Беллмана оптимального закону стабілізації крену літака

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Динамічне програмування Беллмана оптимального закону стабілізації крену літака
 
Creator Кучерявий, Андрій Васильович
 
Subject дипломна робота
безпілотні літальні апарати
оптимальний детермінований регулятор
метод динамічного програмування
ізольований рух крену
 
Description Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. п. н. Денисенко Світлана Миколаївна.
Інтенсифікація повітряного руху в кінці ХХ століття призвела до
посиленню вимог, що надаються до траєкторії літальних апаратів. Однією з
основних завдань управління безпілотними літальними апаратами (БПЛА) є
стабілізація заданого кутового положення, а саме кутів крену, тангажу і
рискання.
Для забезпечення необхідних характеристик точності стійкості і
керованості використовують різні регулятори (ПД, ПІД і тд.). На стадії
розробки концепції системи управління необхідно розробити математичну
модель автоматичної системи і провести синтез передавальних чисел законів
управління.
В роботі представлені декілька постановок задачі синтезу оптимального
закону стабілізації крену ЛА та методи їх вирішення. Детально розглянуто
метод динамічного програмування Беллмана та метод синтезу із додаванням в
систему детермінованого регулятора.
Метод динамічного програмування полягає в тому, що оптимальне
управління будується поступово. На кожному кроці оптимізується управління
тільки цього кроку. Разом з тим на кожному кроці управління вибирається з
урахуванням наслідків, так як управління, що оптимізовує цільову функцію
тільки для даного кроку, може привести до неоптимальному ефекту всього
процесу. Управління на кожному кроці має бути оптимальним з точки зору
процесу в цілому.
Який би не був початковий стан системи перед черговим кроком,
управління на цьому етапі вибирається так, щоб виграш на даному кроці плюс
оптимальний виграш на всіх наступних кроках був максимальним.
 
Date 2021-02-01T06:36:27Z
2021-02-01T06:36:27Z
2020-12
 
Type Learning Object
 
Identifier https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45581
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Національний авіаційний університет
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ