Динамічне програмування Беллмана оптимального закону стабілізації крену літака
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Динамічне програмування Беллмана оптимального закону стабілізації крену літака
|
|
Creator |
Кучерявий, Андрій Васильович
|
|
Subject |
дипломна робота
безпілотні літальні апарати оптимальний детермінований регулятор метод динамічного програмування ізольований рух крену |
|
Description |
Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: доцент, к. п. н. Денисенко Світлана Миколаївна.
Інтенсифікація повітряного руху в кінці ХХ століття призвела до посиленню вимог, що надаються до траєкторії літальних апаратів. Однією з основних завдань управління безпілотними літальними апаратами (БПЛА) є стабілізація заданого кутового положення, а саме кутів крену, тангажу і рискання. Для забезпечення необхідних характеристик точності стійкості і керованості використовують різні регулятори (ПД, ПІД і тд.). На стадії розробки концепції системи управління необхідно розробити математичну модель автоматичної системи і провести синтез передавальних чисел законів управління. В роботі представлені декілька постановок задачі синтезу оптимального закону стабілізації крену ЛА та методи їх вирішення. Детально розглянуто метод динамічного програмування Беллмана та метод синтезу із додаванням в систему детермінованого регулятора. Метод динамічного програмування полягає в тому, що оптимальне управління будується поступово. На кожному кроці оптимізується управління тільки цього кроку. Разом з тим на кожному кроці управління вибирається з урахуванням наслідків, так як управління, що оптимізовує цільову функцію тільки для даного кроку, може привести до неоптимальному ефекту всього процесу. Управління на кожному кроці має бути оптимальним з точки зору процесу в цілому. Який би не був початковий стан системи перед черговим кроком, управління на цьому етапі вибирається так, щоб виграш на даному кроці плюс оптимальний виграш на всіх наступних кроках був максимальним. |
|
Date |
2021-02-01T06:36:27Z
2021-02-01T06:36:27Z 2020-12 |
|
Type |
Learning Object
|
|
Identifier |
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45581
|
|
Language |
uk
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|