Тематичні домінанти афро-американського детективу Уолтера Мослі
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Тематичні домінанти афро-американського детективу Уолтера Мослі
|
|
Creator |
Сторчеус, Світлана Володимирівна
|
|
Subject |
Уолтер Мослі
детектив детективна література американське суспільство культура традиції тематичні домінанти афро-американська література 821.09(100)(082) Н35 |
|
Description |
Література 1. Bell B. W. The Contemporary African American Novel. – University of Massachusetts Press, 2004. – 490 p. 2. Klein K. G. Diversity and Detective Fiction. – Popular Press 1, 1999. – 262 p. 3. Knight S. Crime Fiction 1800-2000: Detection, Death, Diversity. – N.Y.: Palgrave Macmillan, 2004. – 240 p. 4. Mosley W. Blonde Faith. – New York: Grand Central Publishing, 2008. – 320 p. 5. Pepper A. The Contemporary American Crime Novel: Race, Ethnicity, Gender, Class. – Edinburg: Edinburgh University Press, 2000. – 186 p. 6. Torres A. R. Walter Mosley’s Detective Novels: the creation of a black subjectivity. – Universitat de Valencia, 2008. – 251 p. 7. Wilson С. E. Jr. Walter Mosley: A Critical Companion. – Westport: Greenwood Press, 2003. – 235 p.
Еволюція афро-американської детективної літератури тісно пов’язана із ідейно-естетичними, культурно-історичними, соціально-політичними перетвореннями в американському суспільстві. Встановлення мультикультурної парадигми сприяло зростанню зацікавленості у дослідженні самобутніх культур представників різних національних меншин та етнічних груп, їхніх традицій, переконань та ідейно-ціннісних пріоритетів. Тривале домінування культури «білих» спричинило загострення етно-расових проблем та актуалізацію гетерогенних тенденцій в американській культурі. Афро-американський детектив став віддзеркаленням гіркого досвіду чорношкірого населення в боротьбі за свої права та переконання. Протистояння доктрині монолітності американського суспільства, за якої можливим був розвиток лише культурної мімікрії, а не самодостатніх етнічних або національних культур, знаходить своє відображення у популярній літературі, провідне місце в системі жанрів якої займає детектив, позаяк саме вона розрахована на широку аудиторію та має відповідати сподіванням читачів, репрезентуючи важливі для них колізії та проблеми. Найвидатніші письменники-детективісти афро-американського походження, Рудольф Фішер (1897-1934), Честер Хаймз (1909–1984), Джон Болл (1911–1988), Уолтер Мослі (1952), вирішують головне завдання детективної літератури – ідентифікація злочинця та визначення його покарання, у контексті висвітлення проблем расової дискримінації, соціальної нерівності, міжрасових відносин, упередженого ставлення, що засвідчує існування міжкультурних протиріч та неспроможність гомогенної моделі національної ідеології до забезпечення інтересів представників різних національностей в поліетнічній Америці. |
|
Date |
2020-07-17T10:27:49Z
2020-07-17T10:27:49Z 2018-03 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Сторчеус С.В. Тематичні домінанти афро-американського детективу Уолтера Мослі // Національна ідентичність в мові і культурі: зб. наук. праць / за заг.ред. А.Г. Гудманяна, О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2018. – С.184-187
978-617-7397-78-5 http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44056 |
|
Language |
uk
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Талком, Київ
|
|