Record Details

Використання списаних літаків в умовах реконструкції туристичної частини міста

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Використання списаних літаків в умовах реконструкції туристичної частини міста
Использование списанных самолетов условиях реконструкции туристической части города
The use of decommissioned aircraft in the reconstruction of the tourist part of the cityarticle
 
Creator Олійник, Олена Павлівна
Розналевич, Юлія Олександрівна
 
Subject Адаптивне повторне використання; Реновація; Занедбані літаки; Занедбані об’єкти; Літаки; Екологія; Перепрофілювання; Друге життя



Adaptive reuse; Renovation; Abandoned aircraft; Abandoned objects; Aircraft; Ecology; Premofessional; Second life

 
Description У статті розглянуто проблематику повторного використання не лише окремих деталей, а й всього повітряного судна, вирішення питання розвантаження літакових кладовищ, екології навколишнього середовища, причину неможливості експлуатації старих або занедбаних цивільних літаків, адаптивне повторне використання транспортних засобів та поповнення житлового фонду в напрямку туризму. Актуальність теми дослідження визначається необхідністю зберегти екологію навколишнього середовища, тим самим дозволяючи повторно використовувати застарілі об’єкти з урахуванням сучасних підходів та використання в іншій сфері діяльності. Мета. Визначення особливостей застарілих об’єктів на основі зарубіжного досвіду та можливості їх застосування в туристичній сфері України. Методологія. Завдяки методам адаптичного повторного використання та аналізу аналогів світової практики з перепрофілювання повітряних суден з’ясовано проблему даної теми та надано варіанти її вирішення. Аналіз був проведений на основі потреби поліпшення екології, враховуючи вихідні дані: стан матеріалів і цілісність літака, локація, а також статистика утилізації певних деталей в декількох напрямках (повторне використання в складі конструкції іншого об'єкта, переплавлення металу і відправлення на так звані кладовища літаків). Результати. Досліджено питання з утилізації літаків, в яких завершився термін придатності,. Розглянуто зарубіжний досвід перепрофілювання застарілих об'єктів. Запропоновано концепцію надання «другого життя» об’єктам, початково не призначеним для використання в житловому фонді. Наукова новизна полягає у вирішенні проблем часткової утилізації застарілих літаків способом перепрофілювання з авіації в своєрідну архітектуру туристичної частини міста.
В статье рассмотрена проблематика повторного использования не только отдельных деталей, но и всего воздушного судна, решение вопроса разгрузки самолетных кладбищ, экологии окружающей среды, причину невозможности эксплуатации старых или заброшенных гражданских самолетов, адаптивное повторное использование транспортных средств и пополнения жилищного фонда в направлении туризма. Актуальность темы исследования определяется необходимостью сохранить экологию окружающей среды, тем самым позволяя повторно использовать устаревшие объекты с учетом современных подходов и использования в другой сфере деятельности. Цель. Определение особенностей устаревших объектов на основе зарубежного опыта и возможности их применения в туристической сфере Украины. Методология. Благодаря методам адаптичного повторного использования и анализа аналогов мировой практики по перепрофилированию воздушных судов выяснено проблему данной темы и предоставлены варианты ее решения. Анализ был проведен на основе потребности улучшения экологии, учитывая исходные данные: состояние материалов и целостность самолета, локация, а также статистика утилизации определенных деталей в нескольких направлениях (повторное использование в составе конструкции другого объекта, переплавки металла и отправления на так называемые кладбища самолетов). Результаты. Исследован вопрос по утилизации самолетов, в которых закончился срок годности. Рассмотрен зарубежный опыт перепрофилирования устаревших объектов. Предложена концепция предоставления «второй жизни» объектам, изначально не предназначенным для использования в жилом фонде. Научная новизна заключается в решении проблем частичной утилизации устаревших самолетов способом перепрофилирование по авиации в своеобразную архитектуру туристической части города.
In the article considers the issue of reuse not only of individual parts, but also of the entire aircraft, solving the issue of unloading aircraft cemeteries, environmental ecology, the reason for the impossibility of operating old or abandoned civilian aircraft, adaptive reuse of vehicles and replenishment of housing in the direction of tourism. The relevance of the research topic is determined by the need to save the ecology of the environment, thus allowing the reuse of obsolete objects, taking into account modern approaches and use in other areas. Goal.  Determining the features of obsolete objects on the basis of foreign experience and the possibility of their application in the tourism sector of Ukraine. Methodology.  Thanks to the methods of adaptive reuse and analysis of analogues of the world practice of aircraft re-profiling, the problem of this topic is clarified and options for its solution are provided.  The analysis was based on the need to improve the environment, taking into account the initial data: the state of materials and integrity of the aircraft, location, as well as statistics on the disposal of certain parts in several directions (reuse in the construction of another object, metal remelting and sending  ). Results.  The issue of disposal of expired aircraft has been studied.  Foreign experience of re-profiling obsolete objects is considered.  The concept of giving a "second life" to objects not originally intended for use in the housing stock is proposed. The scientific novelty is to solve the problems of partial disposal of obsolete aircraft by converting from aviation to a kind of architecture of the tourist part of the city.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2021-01-17
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/15054
10.18372/2415-8151.20.15054
 
Source Теорія та практика дизайну; № 20 (2020); 98-105
Теория и практика дизайна; № 20 (2020); 98-105
Theory and practice of design; № 20 (2020); 98-105
 
Language uk
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ