THE EUROPEAN AVIATION POST-COVID-19 SCENARIO: OBSERVATIONS AND PERSPECTIVES
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE EUROPEAN AVIATION POST-COVID-19 SCENARIO: OBSERVATIONS AND PERSPECTIVES
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ АВІАЦІЙНИЙ ПОСТ-COVID-19 СЦЕНАРІЙ: СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ |
|
Creator |
Hobe, Stephan; Кельнський університет
|
|
Subject |
COVID-19; European aviation; extraordinary measures; air services; ground handling; air cargo operations; airport slot allocation; passenger protection; airlines’ vouchers; state aid; safety related measures; EASA
— COVID-19; Європейська авіація; надзвичайні заходи; авіаційні послуги; наземне обслуговування; авіаційні вантажні операції; розподіл слотів у аеропорту; захист пасажирів; ваучери авіакомпаній; державна допомога; заходи, пов’язані з безпекою; EASA 347.82(045) |
|
Description |
The goal of this article is to present the observations of the main impacts of the COVID-19 pandemic on European air transport, as well as to highlight possible scenarios and perspectives for aviation industry restoring. The article focuses on the European Union Reaction on such impacts. Besides, the article highlights outlines measures and packages to mitigate COVID-19’s effects on air services. Research methods: the research was carried out using generally accepted methods of scientific knowledge, such as: analytical, comparative-legal, systemic-structural, statistics and others. Results: as a result of academic research, the main impacts of the COVID-19 on European aviation were revealed, current measures of the European Union and International organizations were outlined and post-Covid-19 scenario and perspectives in the European aviation industry were presented. Discussion: the COVID-19 pandemic impacted on European air transport and caused an unprecedented and unparalleled stall in air traffic, with an overall reduction of international passengers estimated between 50 and 80% in the first months of 2020 as compared to 2019. Besides forecasts do not predict a fast recovery, with figures indicating that only between the end of the year and the beginning of 2021, intra-EU air traffic will partially recover, with expectations of 25-30% less aircraft movement and passengers as compared to the same months of 2019. The European Union’s reaction consists in safety related measures and packages to mitigate COVID-19’s effects on air services, airport slot allocation, air cargo operations, passenger protection, state aid. While some measures are likely to remain temporary in nature, some others, like airlines’s vouchers, will probably need more time to be further and thoroughly addressed by the EU legislator.
Мета цієї статті полягає у висвітленні спостережень основних наслідків пандемії COVID-19 на європейський повітряний транспорт, а також окресленні можливих сценаріїв та перспектив відновлення авіаційної галузі. Стаття зосереджена на реакції Європейського Союзу на такі наслідки. Крім того, у статті представлені заходи та пакети для пом’якшення впливу COVID-19 на повітряне сполучення. Методи дослідження: дослідження проводилось із застосуванням загальновизнаних методів наукового пізнання, таких як: аналітичний, порівняльно-правовий, системно-структурний, статистичний та інші. Результати: в результаті академічних досліджень було виявлено основні впливи COVID-19 на європейську авіацію, окреслено поточні заходи Європейського Союзу та міжнародних організацій та представлено сценарій та перспективи розвитку в Європі після COVID-19. Обговорення: пандемія COVID-19 вплинула на європейський повітряний транспорт і спричинила безпрецедентну зупинку повітряного руху, із загальним скороченням міжнародних пасажирів у 50-80% у перші місяці 2020 року порівняно з 2019 роком. Відповідно до прогнозів швидкого відновлення не слід чекати, цифри вказують на те, що лише між кінцем року та початком 2021 року повітряний рух всередині ЄС частково відновиться, очікуючи на 25-30% менше руху літаків та пасажирів порівняно з тими ж місяцями. Реакція Європейського Союзу полягає у заходах, пов’язаних із безпекою, для пом’якшення впливу COVID-19 на повітряне сполучення, розподілу слотів у аеропортах, авіаційними вантажними перевезеннями, захистом пасажирів, державною допомогою. Хоча деякі заходи, ймовірно, залишатимуться тимчасовими за своєю суттю, деякі інші, ймовірно, потребують більше часу для подальшого і ретельного розгляду законодавцями ЄС, такі, наприклад, як ваучери авіакомпаній. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-10-08
|
|
Type |
—
— |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/view/14889
10.18372/2307-9061.56.14889 |
|
Source |
Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»; Том 3, № 56 (2020); 40-48
Scientific works of National Aviation University. Series: Law Journal "Air and Space Law"; Том 3, № 56 (2020); 40-48 Научные труды Национального авиационного университета. Серия: Юридический вестник "Воздушное и космическое право»; Том 3, № 56 (2020); 40-48 |
|
Language |
en
|
|