Record Details

ІЗ ДОСВІДУ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ – МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ІЗ ДОСВІДУ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ – МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
FROM THE EXPERIENCE OF ACTIVATION OF COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS - FUTURE SOCIAL WORKERS
 
Creator Радченко, Марина Ігорівна
 
Subject активізація пізнавальної діяльності; дистанційне навчання; інтерактивна лекція; методи активного навчання; мультимедійні технології; проектна діяльність; соціальний працівник
364.4:378.147-057.87(045)
activation of cognitive activity; distance learning; interactive lecture; methods of active learning; multimedia technologies; project activity; social worker

 
Description Стаття присвячена висвітленню проблеми пошуку найефективніших методів активізації пізнавальної діяльності студентів – майбутніх соціальних працівників. Відмічається, що в умовах кризових явищ, що переживає весь світ, особливого значення набуває соціальна робота та підготовка соціального працівника у вищих навчальних закладах. Обґрунтовується необхідність вибору таких засобів активізації пізнавальної діяльності студентів, які відповідають потребам та специфіці майбутньої спеціальності. Аналізується досвід викладання фахової дисципліни «Соціальна робота з людьми з особливими потребами» студентам четвертого курсу спеціальності 231 «Соціальна робота» ФЛСК НАУ. Пропонується короткий огляд наукових праць, що присвячені вирішенню проблеми активізації пізнавальної діяльності учнів. Застосовано лонгітюдний метод організації дослідження, яке проводилось в перших семестрах 2018/19 та 2019/20 навчальних рр. Серед емпіричних методів добування наукових даних використовувались обсерваційні (спостереження) та діагностичні шкальні методи у формі анкетування та опитування. В процесі обробки результатів дослідження були відібрані як стандартні прийоми статистичної обробки даних (кількісна обробка), так і прийоми якісного аналізу. Проаналізовані найпопулярніші методи активізації пізнавальної діяльності студентів – майбутніх соціальних працівників, а саме: інтерактивні лекції, мультимедійні технології, проектна діяльність. В результаті емпіричного дослідження встановлено, що навчальний матеріал засвоюється найкраще на початку та наприкінці лекції, в зв’язку з чим було запропоновано приділити найбільшу увагу провідним методам активного навчання на лекціях. Наведені рекомендації для грамотного проведення мультимедійної лекції. Підкреслені переваги проектної діяльності в контексті підготовки майбутніх соціальних працівників. Експериментально досліджено особливості використання форм організації навчальної діяльності на практичних та лекційних заняттях в умовах дистанційного навчання. Визначено, що в цих умовах студенти віддають перевагу не тільки активним, а й традиційним репродуктивним формам навчання. Окреслено напрямок подальших наукових досліджень.
The article is devoted to the problem of finding the most effective methods of activating the cognitive activity of students - future social workers. It is noted that in the conditions of crisis phenomena experiencing the whole world, social work and training of a social worker in higher educational institutions acquire special significance. The necessity of choosing such means of activating the cognitive activity of students that meet the needs and specifics of the future specialty is substantiated. The experience of teaching the professional discipline "Social work with people with special needs" to fourth-year students majoring in 231 "Social Work" FLSK NAU is analyzed. A brief overview of scientific works devoted to solving the problem of activating the cognitive activity of students is offered. The longitudinal method of organizing the research, which was conducted in the first semesters of 2018/19 and 2019/20 academic years, was used. Among the empirical methods of obtaining scientific data, observational (observation) and diagnostic scale methods in the form of questionnaires and surveys were used. In the process of processing the results of the study were selected as standard methods of statistical data processing (quantitative processing) and methods of qualitative analysis. The most popular methods of activating the cognitive activity of students - future social workers are analyzed, namely: interactive lectures, multimedia technologies, project activities. Empirical research has shown that the learning material is best learned at the beginning and end of the lecture, so it was suggested to pay the most attention to the leading methods of active learning in lectures. Recommendations for a competent multimedia lecture are given. The advantages of project activities in the context of training future social workers are emphasized. Peculiarities of using forms of organization of educational activity at practical and lecture classes in the conditions of distance learning are experimentally investigated. It is determined that in these conditions students prefer not only active but also traditional reproductive forms of education. The direction of further scientific researches is outlined.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2020-12-24
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/15026
10.18372/2411-264X.2(17).15026
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 17 (2020); 69-80
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 17 (2020); 69-80
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 17 (2020); 69-80
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ