Record Details

ОЛІМПІЙСЬКА ОСВІТА І ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ: КРЕАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВЗАЄМОВПЛИВУ

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОЛІМПІЙСЬКА ОСВІТА І ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ: КРЕАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВЗАЄМОВПЛИВУ
OLYMPIC EDUCATION AND PHYSICAL EDUCATION: CREATIVE POTENTIAL OF INTERPLAY
 
Creator Вржесневський, Іван Іванович
Янішевський, Юрій Володимирович
 
Subject фізична культура; фізичне виховання; студентська молодь; види виховання; олімпійська освіта
796.011.3:378 – 057.875(045)
physical culture; physical education of students; types of education; Olympic education

 
Description Нарівні з позитивними тенденціями розвитку сучасного постіндустріального суспільства вчені спостерігають негативні сигнали та передумови щодо подальших перспектив людства. У педагогічному просторі ці передумови знаходять вирішення в недалекоглядній орієнтації на короткострокові інтереси та побажання того, хто навчається, підтримки паттерна «раціональної людини» та заміни ідеалів на цінності під час формування світоглядної позиції студентів. На думку науковців, сучасна система освіти більше зорієнтована на створення особистості, яка має оптимально функціонувати у суспільстві споживання та, водночас, задовольняти бажання клієнтів (як сфера освітянських послуг). Відтак, вітальні аспекти біологічного розвитку та вдосконалення студентів розглядаються переважно в контексті власного вибору того, хто навчається, а в соціально-антропологічній площині – прерогативою медичних працівників. Олімпійська освіта репрезентує суспільству не тільки інформацію, історичні матеріали та посилання на досягнення видатних діячів спорту, але й апелює до перевірених часом ідеалів олімпізму, зокрема всебічного розвитку людини. Фізичне виховання як антропологічна константа педагогічних конструктів у суспільстві потребує не тільки короткострокових, тактичних орієнтирів. У сучасному суспільстві надмірного споживання та універсальних цінностей молодої людини бракує ідеалів, пов’язаних із чеснотами, що акумулюють моральні, етичні та вольові аспекти виховання з імпульсом удосконалення біологічної природи людини та самовдосконалення. Тож, метою статті є визначення потенціалу взаємозв’язку і взаємовпливу Олімпійської освіти і фізичного виховання студентів. Дослідження присвячене аналізу взаємозв’язку базових чинників античної олімпійської традиції і сучасних уявлень щодо використання потенціалу олімпійської освіти в системі фізичного виховання студентської молоді. Специфіка дослідження передбачала використання філософсько-антропологічного, системного, соціокультурного підходів у контексті міждисциплінарного дослідження. Розглядаються полемічні питання складних підтекстів щодо ідеалів та цінностей олімпізму в сучасних педагогічних конструктах. Розглянуто педагогічні, філософсько-антропологічні та соціальні передумови ідей олімпізму в контекстах як системного, так і селективного підходів. На матеріалі теоретичних узагальнень з’ясовано характер педагогічних впливів «олімпійської освіти». Виявлено потенціал симбіозу олімпійської освіти та фізичного виховання в контексті ретрансляції ідеалів всебічного гармонійного розвитку людини
Along with the positive trends in the development of modern post-industrial society, scientists also observe the negative signals and prerequisites for the future prospects of mankind. In the pedagogical space, these prerequisites are resolved in the short-term orientation to the short-term interests and wishes of the student, the support of the pattern of "rational" person and the replacement of ideals for values ​​in the formation of the outlook of the young man. According to the authors, the modern education system is more oriented towards the creation of a personality that must function optimally in the consumption society and at the same time satisfy the wishes of clients (as an area of educational services). Therefore, the vital aspects of biological development and the advancement of the younger generations are viewed more in the context of their own choice of student or student, and in the socio-anthropological plane the prerogative of health care professionals. According to the authors, to correct the marked defects, it makes sense to reproduce in the pedagogy the ideals of comprehensive harmonious development, which should become in the context of the "physicality" of man a basic evolutionary strategy. Olympic education not only represents information, historical materials and references to the achievements of prominent sports figures in society, but also appeals to the time-tested ideals of Olympism, including human development. Physical education, as an anthropological constant of pedagogical constructs in society, requires not only short-term, tactical guidelines. In today's society of excessive consumption and universal values, the young man lacks ideals related to virtues that accumulate moral, ethical and volitional aspects of education with the impulse to improve the biological nature of man and self-improvement. Therefore, the purpose of the article is to determine the potential of the interconnection and interplay of Olympic education and physical education of students. The study is devoted to the analysis of the interrelation of the basic factors of the ancient Olympic tradition and modern ideas about the use of the potential of Olympic education in the system of physical education of student youth. The specificity of the study involves the use of philosophical, anthropological, systemic, sociocultural approaches in the context of interdisciplinary research. The polemical questions of complex subtexts concerning the ideals and values of Olympism in modern pedagogical constructs are considered. The study violated the pedagogical, philosophical, anthropological and social prerequisites for defining the broadcasting of the ideas of Olympism in the contexts of both systemic and selective approaches. The material of theoretical generalizations reveals the nature of the pedagogical effects of "Olympic education". The potential of the symbiosis of Olympic education and physical education in the context of relaying the ideals of comprehensive harmonious human development has been revealed
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2020-06-01
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14675
10.18372/2411-264X.16.14675
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 23-29
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 23-29
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 23-29
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ