СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТЕАТР ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ ПІДЛІТКОВОГО АЛКОГОЛІЗМУ
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТЕАТР ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ ПІДЛІТКОВОГО АЛКОГОЛІЗМУ
SOCIAL-PSYCHOLOGICAL THEATER AS A MEANS OF PREVENTION OF ADOLESCENT ALCOHOLISM |
|
Creator |
Шатило, Юлія Петрівна
Новікова, Наталія Євгенівна |
|
Subject |
підлітки; підлітковий алкоголізм; соціально-психологічний театр; форум-театр; плейбек-театр; театральні технології
37.013.42-051:159.955.4 teenagers; adolescent alcoholism; socio-psychological theater; forum theater; playback theater; theatrical technologies — |
|
Description |
У статті проаналізовано теоретичні аспекти підліткового алкоголізму, який є негативним соціальним явищем та вимагає дослідження та ефективної профілактики. Розкрито дані проведеного дослідження на виявлення основних причин, які зумовлюють вживання алкоголю неповнолітніми в сучасному суспільстві. Вибірку дослідження склала учнівська молодь 14-16 років. Загальна кількість опитаних становила 59 осіб. Дослідження проводилося закладах освіти міста Буча (Київська обл.) та села Приворіття (Житомирська обл., Користишівський район). Опитування учнівської молоді було реалізовано шляхом самозаповнення анкет. Результати аналізу основних причин уживання алкоголю підлітками показали, що для більшості неповнолітніх – це відчуття незалежності та впевненості в собі; наслідування ровесників, старших друзів, батьків; можливість забути про свої проблеми, відволіктися; відчуття радості, покращення настрою, щастя; можливість «стати дорослішими»; здатність швидше та легше встановлювати контакти, знаходити нові знайомства. Враховуючи зазначені причини, нами було проаналізовано теоретичні основи методики організації соціально-психологічного театру як засобу профілактики виникнення причин для вживання алкоголю серед підлітків, який має на меті виконання таких завдань: створення неповнолітньому умов для рефлексивного аналізу ситуації та власної поведінки; безоцінність у підході до аналізу поведінки підлітків; виведення підлітка з позиції дитини в позицію дорослого, що передбачає не тільки засвоєння нових способів спілкування, взаємодії з оточенням, але й прийняття на себе відповідальності за дії та вчинки. Соціально-психологічний театр емоційно-почуттєво та ідейно-психологічно впливає на особистість підлітка, тому став одним із найефективніших соціально-педагогічних та психологічних засобів для формування та розвитку ціннісних орієнтацій, створення умовної реальності, яка допомагає підліткам вчитися визначати і розвивати свої потреби, інтереси, а також спрямованість життєвого шляху
The article analyzes and presents for consideration the data of the research conducted to identify the main causes of alcohol consumption by minors in modern society. The sample of the study was made by students of 14-16 years. The total number of respondents was 59. The study was conducted in educational institutions of Bucha (Kyiv region) and the village of Pryvority (Zhytomyr region, Korishyshiv district). The student surveys were conducted through self-completion of questionnaires. The theoretical aspects of adolescent alcoholism, which is a negative social phenomenon, requires research and effective prevention. An analysis of the causes of alcohol abuse by adolescents showed that for most teenagers, it is a sense of independence and confidence; imitation of peers, older friends, parents; opportunity to forget about your problems, get distracted; feelings of joy, mood enhancement, happiness; the opportunity to "become older"; ability to make contacts more quickly and easily, make new friends. We have analyzed the theoretical foundations of the methodology of organizing social and psychological theater as a means of preventing the occurrence of causes of alcohol use among adolescents, which aims to perform the following tasks: to create conditions for the minor to reflect on his situation and his own behavior; invaluability in the approach to the analysis of adolescent behavior; creation of success in the activity; the removal of the teenager from the position of the child in the position of an adult, which involves not only learning new ways of communication, interaction with the environment, but also taking responsibility for actions and actions. The power of emotional and ideological-psychological influence of social-psychological theater makes it one of the most effective social-pedagogical and psychological means of formation of adolescents' value orientations, creation of conditional reality in which adolescents learn to identify and develop their needs, interests, common interests |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-06-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14701
10.18372/2411-264X.16.14701 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 218-225
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 218-225 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 218-225 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|