Record Details

MODERN PSYCHOLOGICAL VIEWS ON THE PROBLEM OF STAFF LOYALITY

Наукові журнали Національного Авіаційного Університету

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title MODERN PSYCHOLOGICAL VIEWS ON THE PROBLEM OF STAFF LOYALITY
СУЧАСНІ ПСИХОЛОГІЧНІ ПОГЛЯДИ НА ПРОБЛЕМУ ЛОЯЛЬНОСТІ ПЕРСОНАЛУ
 
Creator Трофімов, Андрій Юрійович
 
Subject оrganization; loyalty; psychological capital; spontaneous; corporate culture

психологія організації; організаційна лояльність; спонтанність; корпоративна культура
159.99
 
Description The relevance of the research lies in the fact that in the modern organizational psychology and methods of personnel management a very important place takes the study of employee loyalty to the company. The purpose of this study was to analyze contemporary literature on the issues of positive and organizational psychology and to analyze contemporary views on the problem of such phenomenon as organizational loyalty. Based on the methods of analysis of scientific sources and principles of positive psychology, models of such phenomenon as "organizational loyalty" were analyzed. The components of organizational loyalty such as socio-psychological (cultural factors, the situation on the regional labor market, the stability of the organization itself, its corporate culture and the perspective of career and professional growth of employees) and personal factors (motivation, orientation and career, beliefs about work, spontaneity and uncertainty tolerance) were distinguished. We have concluded that components of loyalty as a social and psychological setting can manifest themselves independently of one another. The emotional component can change from hate through calm to loving towards the organization; cognitive – from categorical disagreement over indifference to division (e.g., goals, values); intentional – from actions aimed at the detriment of the company through inaction to actions aimed at the interests of the company. Therefore, organizational loyalty can be assessed using a loyalty profile that includes an emotional, cognitive, and motivational component.
Як кожна з психологічних галузей, організаційна психологія своєю метою має не лише теоретичне пояснення та обґрунтування психічних процесів та явищ, а й практичне використання досліджених психологічних моделей, задля повноцінного функціонування організації та психологічного комфорту кожного з її працівників. Організаційна лояльність  співробітників до компанії та фактори, що її формують,  є важливими  категоріями в психології організацій. Актуальність дослідження полягає в тому, що у сучасній організаційної психології та методах керівництва персоналом дуже велике місце посідає дослідження лояльності співробітників до компанії. Метою даного дослідження було провести аналіз сучасної літератури з проблем позитивної та організаційної психології та проаналізувати сучасні погляди на проблему такого явища як організаційна лояльність. На основі аналізу наукових джерел, базуючись на принципах позитивної психології було проаналізовані моделі такого явища, як «організаційна лояльність». Виокремлено складові організаційної лояльності такі як соціально-психологічні (культурні чинники, ситуація на регіональному ринку праці, стабільність самої організації, її корпоративна культура та перспектива кар’єрного і професійного зростання працівників) та особистісні чинники (мотивація, орієнтація на кар’єру, переконання щодо роботи, спонтанність та толерантність до невизначеності). Компоненти лояльності як соціально-психологічної установки можуть виявлятися незалежно один від одного. Емоційний компонент може змінюватися від ненависті через спокій до любові по відношенню до організації; когнітивний – від категоричної незгоди через байдужість до поділу (наприклад: цілей, цінностей); інтенційний – від дій, спрямованих на шкоду компанії, через бездіяльність до дій, спрямованих на інтереси компанії. Тому оцінка організаційної лояльності може проводитися за допомогою профілю лояльності, що включає емоційний, когнітивний і мотиваційний компонент.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2020-06-01
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14698
10.18372/2411-264X.16.14698
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 196-203
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 196-203
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 196-203
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
 

Технічна підтримка: НДІІТТ НАУ