PSYCHOLOGICAL CONTENT OF OPTIMISM IN THE CONTEXT OF FORMATION OF THE CONSTRUCTIVE LIFE POSITION OF THE PERSONALITY
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PSYCHOLOGICAL CONTENT OF OPTIMISM IN THE CONTEXT OF FORMATION OF THE CONSTRUCTIVE LIFE POSITION OF THE PERSONALITY
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЗМІСТ ОПТИМІЗМУ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КОНСТРУКТИВНОЇ ЖИТТЄВОЇ ПОЗИЦІЇ ОСОБИСТОСТІ |
|
Creator |
Назаренко, Наталія Анатоліївна
|
|
Subject |
life position of personality; optimism; pessimism, student youth, personality development
— життєва позиція особистості; оптимізм; песимізм, студентська молодь, розвиток особистості. 159.923-057.87 |
|
Description |
The article highlights the results of theoretical and empirical study of the psychological content of optimism in the context of the formation of a constructive life position of the personality. Constructive life position of the personality is determined by the formation of views, judgments, a system of appraisals, knowledge and beliefs in relation to oneself and the world at large, awareness of own value and values of others, motivation to build and improve own life position, validity of the decision made on the determination of a life position and ways of its achievement depends on the success of interaction with others. Optimism as an important psychological characteristic, according to the model of behavioral self-regulation, helps a person to make efforts aimed at overcoming difficulties in achieving the set goals. The purpose of the article was to highlight the results of theoretical and empirical research and justify the psychological content of optimism and its meaning in the context of the constructive life position. An analysis of empirical research was presented, the hypothesis of which became setting that the level of optimism influences the choice of life position of student youth. For the empirical study, the techniques of E. Berne's "Life position of the personality" and the questionnaire for determining the dispositional optimism (LOT) of C. Carver, M. Scheyer in the adaptation of D.A. Tsering, K. Yevnina were selected. The data obtained in the course of the study make it possible to confirm our hypothesis that the level of optimism can be a necessary component in formation of the constructive life position of the student's personality. The conclusions substantiate the need to develop psychological and pedagogical means of developing a constructive life position and to create the necessary conditions for their implementation both in school education and in the system of higher educational institutions
У статті висвітлені результати теоретико-емпіричного дослідження психологічного змісту оптимізму в контексті формування конструктивної життєвої позиції особистості. Конструктивна життєва позиція особистості визначається сформованістю поглядів, суджень, системи оцінок, знань і переконань по відношенню до себе та світу в цілому, усвідомленням власної цінності та цінності оточуючих, мотивацією до побудови та вдосконалення власної життєвої позиції, обґрунтованістю прийнятого рішення щодо визначеної життєвої позиції та шляхів його досягнення, залежить від успішності взаємодії з іншими. Оптимізм як важлива психологічна характеристика, відповідно до моделі поведінкової саморегуляції допомагає людині зробити зусилля, спрямовані на подолання труднощів у досягненні поставлених цілей. Мета статті – висвітлення результатів теоретико-емпіричного дослідження й обґрунтування психологічного змісту оптимізму та його вагомості у контексті конструктивної життєвої позиції. Поданий аналіз емпіричного дослідження, гіпотезою якого стала установка про те, що рівень оптимізму впливає на вибір життєвої позиції студентської молоді. Для проведення емпіричного дослідження були обрані методики Е.Берна «Життєва позиція особистості» та опитувальник визначення диспозиційного оптимізму (LOT) Ч.Карвера, М.Шейер в адаптації Д.А.Цірінга, К.Ю.Євніної. Дані, отримані у ході дослідження, дають можливість підтвердити гіпотезу про те, що рівень оптимізму може бути необхідною складовою у формуванні саме конструктивної життєвої позиції особистості студента. Обґрунтовано необхідність розробки психолого-педагогічних засобів розвитку конструктивної життєвої позиції та створення необхідних умов їх впровадження як у шкільну освіту так і у систему закладів вищої |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-06-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14695
10.18372/2411-264X.16.14695 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 172-179
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 172-179 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 172-179 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|