THE TEACHING ADULTS WITH USING TRAINING TECHNOLOGIES: PSYCHOLOGICAL ASPECTS
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE TEACHING ADULTS WITH USING TRAINING TECHNOLOGIES: PSYCHOLOGICAL ASPECTS
НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ З ВИКОРИСТАННЯМ ТРЕНІНГОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ |
|
Creator |
Ніколаєв, Леонід Олегович
|
|
Subject |
active learning methods; interactive education; motivation; teaching adults; training; training technologies
— активні методи навчання; інтерактивна освіта; мотивація; навчання дорослих; тренінг; тренінгові технології 374.7:159.9 |
|
Description |
The article deals with a survey of the literature on the problem of the teaching adults specificities. Training technologies are defined as one of the most effective teaching methods by the author. The paper aims at providing a theoretical and methodological analysis of research papers on the selected problems and describing the introduction of training technologies into teaching adults, taking into account psychological factors. The paper studies the ways of using training technologies for the education of people of different professional categories, which are connected education, and professional training of specialists; concentration on improving adult education; learning occupational retraining; adaptation for dynamic changes of the adult education system; the necessity of reskilling specialists; emphasis on the need to develop a personality. The experience of foreign and domestic scholars in the field of group work with clients has been analyzed. The present paper concentrates on analyzing the basic concepts of the training activity and its critical aspects: cooperative learning; the activity of training recipient; own purpose of learning; the "here and now" principle; the atmosphere of interactive classes; the combination of different individual teaching styles. The article gives a detailed analysis of the effectiveness of training technologies for adult education and the functions of training: education, development, motivation, communication, relaxation, etc. The components of class activity with using training techniques have been demonstrated, namely planning a training session, training process, and self-improvement. The results highlight definite features of adult education activities that have to be brought to attention for learning organization have been considered. The definite features of adult education activities that have to be brought to attention for learning organization have been considered. Distinct definition of the status and established responsibilities of training organizers. Special attention was paid to the age and individual-psychological characteristics of adults and the knowledge that is used by them. Grown-ups are more responsible and have many more duties related to social status. There is an opportunity to easily express their own opinions, take an active part in group discussions, games, receive feedback, do reflection, etc. A number of obstacles, which may prevent effective adult learning based on psychological and educational things, were described with particular attention. There are influence traditional methods of teaching, the discomfort for the duration of the study, a low level of productivity and motivation, the absence of information on effective studying in the list of impediments. Finally, results show that it is crucial to notice the intensive processes of creating new learning models, developing innovative pedagogical technologies that can implant in various levels of the educational system.
У статті представлено огляд наукової літератури з проблеми особливостей навчання дорослих. Одним з найефективніших методів навчання автор визначає тренінгові технології. Мета статті полягає в теоретично-методологічному аналізі наукових праць з обраної проблематики та характеристиках впровадження тренінгових технологій у систему освіти дорослих індивідів, з врахуванням психологічних чинників. Актуалізовано напрямки застосування тренінгових технологій у навчанні для різних категорій фахівців, яких об’єднує спільна мета задля засвоєння специфічних (актуальних) знань: навчання та професійна підготовка кадрів, зосередженість на удосконаленні системи освіти для дорослих людей, навчання для перекваліфікації, адаптація до динамічних змін у системі освіти для дорослих людей, необхідність перенавчати фахівців, акцентуація на потребі розвитку особистості кожної людини. Проаналізовано досвід зарубіжних і сучасних вітчизняних науковців у сфері групових форм роботи з клієнтами, основні поняття тренінгової діяльності та ключові характеристики: груповий процес навчання, активність учасників тренінгу, власна мета навчання, принцип «тут і тепер», атмосфера інтерактивних занять, поєднання різних індивідуальних стилів викладання. Розглянуто ефективність використання тренінгових технологій у навчальній діяльності дорослих які можна охарактеризувати за допомогою функцій, що безпосередньо виконують тренінги: навчання, розвиток, мотивація, комунікація, релаксація тощо. Наводяться складові частини навчальної діяльності з використанням тренінгових технологій, а саме: підготовка до проведення тренінгу; тренінгова діяльність, тобто навчання; самовдосконалення. Результати. Окреслено певні характеристики освітньої діяльності дорослих, які треба брати до уваги під час організації навчання. Чітке визначення статусу та установлених обов’язків організаторів навчання. Індивідуально-психологічні та вікові особливості дорослих індивідів, а також знання, якими оперують учасники. Дорослі індивіди більш відповідальні та мають значно більше обов’язків, пов’язаних з соціальним статусом. Можливість вільно висловлювати власні думки, брати активу участь в групових обговорення, іграх, отримувати зворотній зв'язок, робили рефлексію тощо. Подано ряд перешкод, які можуть заважати ефективному навчанню дорослих з урахуванням психологічних і педагогічних явищ: вплив традиційних методів навчання, дискомфорт під час навчання, низький рівень домагань та відсутність мотивації, відсутність інформаційної бази щодо ефективного навчання. Зроблено висновок, що у системі освіти дорослих відбуваються інтенсивні процеси розроблення нових моделей навчання, створення інноваційних педагогічних технологій, які можуть активно впроваджуватися в різні ланцюжки освітньої системи |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-12-24
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/15034
10.18372/2411-264X.2(17).15034 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 17 (2020); 141-148
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 17 (2020); 141-148 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 17 (2020); 141-148 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|