TECHNOLOGY OF TEACHING UKRAINIAN AS A FOREIGN LANGUAGE IN UKRAINIAN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
TECHNOLOGY OF TEACHING UKRAINIAN AS A FOREIGN LANGUAGE IN UKRAINIAN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ |
|
Creator |
Овсієнко, Людмила Миколаївна
|
|
Subject |
exercises and tasks; learning tools; teaching methods; approaches to learning; training techniques; principles of learning; foreign students; Ukrainian as a foreign language; learning conditions; learning technology
— вправи й завдання; засоби навчання; методи навчання; підходи до навчання; прийоми навчання; принципи навчання; студенти-іноземці; українська мова як іноземна; умови навчання; технологія навчання 378.091.3:811.161.2'243 |
|
Description |
The purpose of this article is to find an effective technology for teaching Ukrainian as a foreign language. We realize it through the implementation of specific tasks, in particular: we determine modern trends in methods of teaching Ukrainian as a foreign language; we define the basic conditions, approaches, optimal methods, techniques and means of Ukrainian language teaching to foreign students, which together form the technology; we develop tentative tasks that contribute to the formation of foreign students’ cultural and communicative competence. In the research process we apply a number of theoretical (analysis, synthesis and available information generalization) and empirical methods (own observations of the educational process). As a result of our work the complex of optimal conditions, the basic approaches, principles, methods, techniques and means of learning Ukrainian as a foreign language is formed. We conclude that our proposed technology of teaching Ukrainian as a foreign language in Higher Education Institutions has the following components: appropriate learning environment (favorable informational and educational environment and psychological climate in the team; a high corporate culture of all participants of the educational process; teacher competence; resource base of Higher Education Institution; curriculum). Efficient approaches (competency-based; communicative-active; person-oriented; culture-oriented; practice-oriented; multimedia-based) and their implementation principles. Methods (language observation, exercise method, discussion method, situational-role play method, project method). Learning techniques (lexemes semantization; language and communicative phenomena observation; language and speech phenomena analysis; comparison; logical reasoning; analogy building / playback; imitation and others). Learning tools (printed educational literature; graphic and technical tools, and so on). In addition, we offer tentative tasks aimed at forming the Ukrainian language communicative competence of a foreign student
Метою цієї статті є пошук ефективної технології навчання української мови як іноземної. Реалізуємо її через виконання конкретних завдань, а саме: з’ясовуємо сучасні тенденції в методиці навчання української мови як іноземної; визначаємо основні умови, підходи, оптимальні методи, прийоми й засоби навчання української мови студентів-іноземців, що в сукупності утворюють технологію; розробляємо орієнтовні завдання, що сприяють формуванню мовно-комунікативної компетентності іноземних студентів. У процесі дослідження застосовуємо низку теоретичних (аналіз, синтезування й узагальнення наявної інформації) та емпіричних методів (власні спостереження за освітнім процесом). Результатом роботи є сформований комплекс оптимальних умов, основних підходів, принципів, методів, прийомів і засобів навчання української мови як іноземної. Висновкуємо про те, що запропонована нами технологія навчання української мови як іноземної в ЗВО має такі складники: відповідні умови навчання (сприятливе інформаційно-освітнє середовище та психологічний клімат у колективі; висока корпоративна культура всіх учасників освітнього процесу; компетентність викладача; матеріально-технічна база ЗВО; освітня програма); ефективні підходи (компетентнісний; комунікативно-діяльнісний; особистісно орієнтований; культурологічний; практико орієнтований; мультимедійний) та принципи реалізації їх; методи (спостереження над мовою, метод вправ, метод дискусії, метод ситуативно-рольової гри, проєктний метод) та прийоми навчання (семантизація лексем; спостереження за мовними й комунікативними явищами; аналіз мовних і мовленнєвих явищ; порівняння; логічне розмірковування; побудова/відтворення за аналогією; імітація та інші); засоби навчання (друкована навчально-методична література; графічні та технічні засоби тощо). Окрім того, у рецепції ми пропонуємо орієнтовні завдання, спрямовані на формування українськомовної комунікативної компетентності студента-іноземця |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-06-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14686
10.18372/2411-264X.16.14686 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 109-116
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 109-116 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 109-116 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|