ORGANIZATIONAL PRINCIPLES OF IMPLEMENTING THE MODEL OF FUTURE SPECIALISTS’ PERSONAL AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN THE EDUCATIONAL AND INFORMATION ENVIRONMENT OF A TECHNICAL UNIVERSITY
Наукові журнали Національного Авіаційного Університету
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ORGANIZATIONAL PRINCIPLES OF IMPLEMENTING THE MODEL OF FUTURE SPECIALISTS’ PERSONAL AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN THE EDUCATIONAL AND INFORMATION ENVIRONMENT OF A TECHNICAL UNIVERSITY
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ПОБУДОВИ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ МОДЕЛІ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ В УМОВАХ ОСВІТНЬО-ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ |
|
Creator |
Лузік, Ельвіра Василівна
Кокарєва, Анжеліка Миколаївна Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна |
|
Subject |
educational model of personal and professional development; educational and information environment; professional subjectivity; educational paradigm; reflexive approach; feedbacks; critical thinking; reflexive culture; subjects of the educational process
— освітня модель особистісно-професійного становлення; освітньо-інформаційне середовище; професійна суб’єктність; освітня парадигма; рефлексивний підхід; зворотні зв’язки; критичне мислення; рефлексивна культура; суб’єкти освітнього процесу закладу вищої ос 378.091:005.591 |
|
Description |
The study deals with the problem of professional training of future specialists at technical universities. The professional training is considered as a system process of purposeful personal changes during learning for realizing a full-fledged subjective position by students during their life. The use of a new intellectual and activity paradigm in the educational and information environment of a technical university has contributed to the formation of a certain type of future specialist’s consciousness, that has to perform the future professional activity in the best possible manner based on the reflexive approach and the implementation of the model of future specialist development in the educational and information environment of a technical university. The identification of the urgent issues of future specialists’ professional training has confirmed the researchers’ opinion that the psychological component has been practically excluded from the learning activity of the modern educational system, and this has led to the loss of a motivational component in obtaining a high-quality education; the lack of student’s self-criticism; students’ inability to identify and solve psychological problems of interpersonal relationships while learning. Therefore, the subjective characteristics of the student’s personality (personality development and needs, motives, goals) have to become the system-forming conditions for creating the model of students’ personal and professional development based on the reflexive approach in dynamic synergistic space with active (rigid and flexible) feedbacks. The main conceptual idea of the study is that instant identification and awareness by teachers and students of the real psychological tendencies taking place during studying, as well as the use of the corrective measures for the factors that destructively affect students’ learning activity and professional development, will facilitate combining the perspectives of personal and professional development, improving the efficiency and effectiveness of learning and their professional development while implementing the personal trajectory of life-long learning success
Дослідження присвячено вирішенню проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців в ЗВТО як системного процесу цілеспрямованих особистісних змін в процесі навчання для реалізації студентами повноцінної суб’єктної позиції протягом життя. Застосування в освітньо-інформаційному середовищі закладу вищої технічної освіти (ЗВТО) нової мисленнєво-діяльнісної парадигми сприяло формуванню у майбутнього фахівця певного типу свідомості, який найкращим чином має реалізувати зміст майбутньої професійної діяльності на основі рефлексивного підходу для побудови та реалізації моделі особистісно-професійного становлення майбутнього фахівця в умовах освітньо-інформаційного середовища закладу вищої освіти. Виокремлення найбільш актуальних проблем професійної підготовки майбутніх фахівців ЗВТО підтвердило думку науковців, що із навчальної діяльності сучасної освітньої системи фактично виключено психологічну складову, що призвело до мотиваційного компоненту в отриманні якісної освіти; несформованості критичного ставлення студента до себе; нездатності студентів своєчасно виявляти і вирішувати психологічні проблеми міжособистісних відносин в освітньому процесі. Саме тому суб’єктивні характеристики особистості студента ( розвиток особистості та його психічні новоутворення (потреби, мотиви, цілі)) мають стати системоутворювальними умовами побудови авторської моделі особистісно-професійного становлення суб’єктів навчального процесу ЗВТО на засадах рефлексивного підходу в динамічно-синергетичному просторі при наявності діючих (жорстких і гнучких) зворотних зв’язків. Основна концептуальна думка дослідження полягає в тому, що своєчасне виявлення та усвідомлення як викладачами, так і студентами реальних психологічних тенденцій, що реалізуються у процесі навчання, доведення необхідності використання корекційних заходів щодо чинників, які деструктивно впливають на навчальну активність і професійне становлення студента, будуть сприяти поєднанню перспектив особистісного і професійного розвитку, підвищенню ефективності і результативності навчання та їх професійного становлення в реалізації особистісної траєкторії успішності навчання протягом життя |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2020-06-01
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14683
10.18372/2411-264X.16.14683 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 16 (2020); 86-96
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 16 (2020); 86-96 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 16 (2020); 86-96 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|